Audi q3 краш-тест видео

Audi q3 2022: краш-тест euro ncap, безопасность

Коробки передач

Базовые машины с более слабым 2.0 TDI (140 л.с.) и 1.4 TFSI (с 2014 года) имели передний привод и 6-ступенчатую механическую коробку передач.

2-литровому TFSI и более мощному TDI полагалась 7-диапазонная роботизированная коробка передач S-Tronic и система полного привода Quattro. За доплату S-tronic устанавливали и в пару 1.4 TSI, но 6-ступенчатый.

7-скоростной S-tronic представляет собой коробку передач с двойным сцеплением DQ500 разработки LUK. Данная версия «робота» считается одной из самых удачных. Впрочем, неисправности встречаются, хотя и не слишком часто.

В машинах первых лет выпуска наблюдался шум при переключениях передач. Сначала официальные сервисы производили замену мехатроника, а затем Ауди рекомендовал просто обновлять прошивку ЭБУ коробки.

Иногда вмешательства требовал мехатроник. Например, приходилось менять соленоиды — 30-75 тыс. рублей.

В остальных случаях на ремонт роботизированной коробки понадобится около 60-90 тыс. рублей.

Сцепление S-tronic обычно служит долго. За новый комплект придется отдать около 40 000 рублей, а за работу по замене — еще в районе 10-20 тыс. рублей. Двухмассовый маховик потребует дополнительных затрат в размере 25 000 рублей.

Робот нуждается в периодическом обновлении рабочей жидкости. Для этого необходимо 6 литров масла (1500 рублей за 1 литр оригинального) и фильтр (1400 рублей).

В фирменной системе Кваттро решающую роль играет многодисковая муфта с электронным управлением Haldex 4-го поколения, а после рестайлинга – 5-го поколения.

Порой муфта отказывает после 150-200 тыс. км. Обычно ее работоспособность удается восстановить после замены клапана управления.

Скрипят опоры

Ходовая часть Audi Q3 просит первого ремонта достаточно рано. Например, опорные подшипники переднего McPherson из-за беспрепятственного выхода смазки часто начинают поскрипывать и похрустывать ещё до 50 ткм.

Подшипник, потерявший смазку

К 100 000 км можно готовиться к более серьезному ремонту подвески. К этому моменту обычно приходят в негодность сайлентблоки передних рычагов, причем владельцы Q3 приспособились ставить резинки от заряженной версии RS – они жестче и выносливее. Другое дело, что комфорт тоже страдает.

Сайлентблоки передних рычагов иногда примеряют от заряженных версий Audi Q3

Амортизаторы, как и ступичные подшипники тут живут примерно
по 150 ткм, в зависимости от манеры езды и качества дорожного полотна в вашем
городе.

Лопнувший нижний виток пружины

Задняя подвеска Audi Q3, а точнее сайлентблоки многочисленных рычагов, неплохо сохраняют свои заводские детали на протяжении первых 200 000 км, а дальше нужно быть готовым срезать развальные болты, так как к этому моменту они намертво прикипают:

С рулевым управлением проблемы встретишь не часто. Стоит
периодически следить за пыльниками рулевой рейки, иначе дорогостоящий узел ждет
выход смазки, коррозия и уход на покой вместе с электроусилителем под стуки
увеличившихся люфтов. Такие случаи бывают.

Заржавевшие механизмы ЭУР из-за потерянной смазки

Child seat anchors

Applies to 2016-18 models

Overall evaluation

A

Vehicle trim 2.0T Premium Plus
Seat type leather

This vehicle has 2 rear seating positions with complete child seat attachment (LATCH) hardware.

It has 1 additional seating position with a tether anchor only.

Overall evaluation

A

Vehicle trim 2.0T Premium Plus
Seat type leather

123

G Good
A Acceptable
M Marginal
P Poor
Seating positions that rely on borrowed lower anchors or have only a tether anchor available are not rated.
thether anchor symbol Tether anchor
lower anchor symbol Lower anchors
Lower anchor(s) can be borrowed from adjacent positions(s)
No hardware available

Details by seating position

1
Tether anchor
easy-to-find location
other hardware could be confused for anchor
Lower anchors
not too deep in seat
not too much force needed to attach
easy to maneuver around anchors
2
Tether anchor
easy-to-find location
other hardware could be confused for anchor
Lower anchors
none available
3
Tether anchor
easy-to-find location
other hardware could be confused for anchor
Lower anchors
not too deep in seat
not too much force needed to attach
easy to maneuver around anchors

Technical measurements for this test

Seat position 21

3

Lower anchor A
Open access rated Yes
Depth Visible
Force (lbs)
Clearance angle (degrees) 64
Lower anchor B
Open access rated Yes
Depth Visible
Force (lbs) 3
Clearance angle (degrees) 66
Tether anchor
Location Middle seatback
Confusing hardware present Yes
Has contrasting label within 3 inches of tether anchor No

Seat position 22

2

Lower anchor A
No lower latch for this seat position
Lower anchor B
No lower latch for this seat position
Tether anchor
Location Middle seatback
Confusing hardware present Yes
Has contrasting label within 3 inches of tether anchor No

Seat position 23

1

Lower anchor A
Open access rated Yes
Depth Visible
Force (lbs) 1
Clearance angle (degrees) 58
Lower anchor B
Open access rated Yes
Depth Visible
Force (lbs)
Clearance angle (degrees) 57
Tether anchor
Location Middle seatback
Confusing hardware present Yes
Has contrasting label within 3 inches of tether anchor No

Moderate overlap front: updated test

Rating applies to 2021-23 models

Tested vehicle: 2021 Audi Q3 S 2.0T Premium Plus quattro 4-door 4wd

The Audi Q3 was redesigned for the 2019 model year.

Overall evaluation M
Structure and safety cage G
Driver injury measures
Head/neck G
Chest G
Thigh/hip G
Leg/foot G
Driver restraints and dummy kinematics G
Rear passenger injury measures
Head/neck A
Chest G
Thigh G
Rear passenger restraints and dummy kinematics P

View of the vehicle after the crash showing the airbags and damage to the occupant compartment.

The rear passenger dummy’s head approached the front seatback, which increases the risk of head injuries.

Rear passenger dummy injury values indicate a low risk of injury to the chest and a moderate risk of injury to the head or neck.

The rear passenger dummy’s lap belt moved from the ideal position on the pelvis into the abdomen, increasing the risk of abdominal injuries.

Technical measurements for this test

Measures of occupant compartment intrusion on driver side

Test ID CEF2105
Footwell intrusion
Footrest (cm) 3
Left (cm) 10
Center (cm) 5
Right (cm) 1
Brake pedal (cm) 3
Instrument panel rearward movement
Left (cm)
Right (cm)
Steering column movement
Upward (cm) -2
Rearward (cm) -6
A-pillar rearward movement (cm)

Driver injury measures

Test ID CEF2105
Head
HIC-15 288
Peak gs at hard contact no contact
Neck
Tension (kN) 1.2
Extension bending moment (Nm) 19
Maximum Nij 0.26
Chest maximum compression (mm) 36
Femur (kN)
Left 0.6
Right 0.6
Knee displacement (mm)
Left 1
Right 1
Knee-thigh-hip injury risk (%)
Left
Right
Maximum tibia index
Left 0.25
Right 0.42
Tibia axial force (kN)
Left 2.1
Right 2.8
Foot acceleration (g)
Left 73
Right 75

Rear passenger injury measures

Test ID CEF2105
Head
HIC-15 for head contact during forward excursion no contact
Peak gs at hard contact no contact
Neck
Tension (kN) 2.4
Compression (kN) 0.2
Maximum Nij for head contact during forward excursion no contact
Chest
Chest maximum compression (mm) 20
Shoulder belt tension (kN) 4.2
Maximum shoulder belt position (mm) 101
Thigh (kN)
Left femur compression 0.1
Right femur compression 0.2

Side: updated test

Rating applies to 2019-23 models

Tested vehicle: 2021 Audi Q3 S 2.0T Premium Plus quattro 4-door 4wd

The Audi Q3 was redesigned for the 2019 model year.

Overall evaluation A
Structure and safety cage A
Driver injury measures
Head/neck G
Torso A
Pelvis P
Driver head protection G
Rear passenger injury measures
Head/neck G
Torso A
Pelvis A
Rear passenger head protection G

View of the vehicle just after the crash test.

View of the vehicle after the crash with doors removed, showing the side airbags and damage to the occupant compartment.

Smeared greasepaint shows where the driver dummy’s head was protected from being hit by hard structures by the side airbags.

Smeared greasepaint shows where the rear passenger dummy’s head was protected by the side airbag.

Technical measurements for this test

Measures of occupant compartment intrusion on driver side

Test ID CES2003
B-pillar to longitudinal centerline of driver’s seat (cm) -17.5
Negative numbers indicate the amount by which the crush stopped short of the seat centerline.

Driver injury measures

Test ID CES2003
Head
HIC-15 190
Peak gs at hard contact no contact
Neck
Tension (kN) 1.5
Compression (kN) 0.3
Shoulder
Lateral deflection (mm) 27
Lateral force (kN) 1.3
Torso
Maximum deflection (mm) 31
Average deflection (mm) 29
Maximum deflection rate (m/s) 2.66
Maximum viscous criterion (m/s) 0.46
Pelvis
Combined force (kN) 6.3

Passenger injury measures

Test ID CES2003
Head
HIC-15 329
Peak gs at hard contact no contact
Neck
Tension (kN) 0.5
Compression (kN) 0.3
Shoulder
Lateral deflection (mm) 51
Lateral force (kN) 1.7
Torso
Maximum deflection (mm) 44
Average deflection (mm) 35
Maximum deflection rate (m/s) 4.90
Maximum viscous criterion (m/s) 0.93
Pelvis
Combined force (kN) 4.7

Цены на все автомобили Audi

Q3В продаже от 2 870 000 руб.
Q5В продаже от 4 590 000 руб.
Q7В продаже от 6 040 000 руб.
SQ5В продаже от 6 230 000 руб.
A5 КабриолетНовинка от 2 580 000 руб.
S5 КабриолетАрхив от 4 000 000 руб.
TT КабриолетАрхив от 2 305 000 руб.
TTS КабриолетАрхив от 3 545 000 руб.
e-tronВ продаже от 6 610 000 руб.
e-tron SВ продаже от 8 450 000 руб.
e-tron S SportbackВ продаже от 8 655 000 руб.
e-tron SportbackВ продаже от 6 815 000 руб.
Q3 SportbackВ продаже от 3 070 000 руб.
Q5 SportbackВ продаже от 5 207 500 руб.
Q8В продаже от 6 520 000 руб.
RS Q8В продаже от 11 060 000 руб.
SQ5 SportbackВ продаже от 6 578 500 руб.
Q4 e-tronНовинка появится позже
Q4 e-tron SportbackНовинка появится позже
Q5 e-tronНовинка появится позже
RS Q3 SportbackНовинка появится позже
Q2Архив нет данных о цене
SQ7Архив от 8 150 000 руб.
SQ8Архив от 8 500 000 руб.
A5В продаже от 3 120 000 руб.
RS5В продаже от 7 360 000 руб.
RS5 SportbackВ продаже от 7 360 000 руб.
R8Новинка от 11 200 000 руб.
S5 КупеНовинка от 4 600 000 руб.
TTАрхив от 2 740 000 руб.
TT RSАрхив от 4 962 000 руб.
TTSАрхив от 3 480 000 руб.
A7 SportbackВ продаже от 4 750 000 руб.
A3 СеданВ продаже от 2 675 000 руб.
A4В продаже от 2 970 000 руб.
A6В продаже от 4 080 000 руб.
RS3В продаже от 5 800 000 руб.
S6В продаже от 7 290 000 руб.
A8Новинка от 8 051 000 руб.
A8 LНовинка от 8 890 000 руб.
e-tron GTНовинка появится позже
RS e-tron GTНовинка появится позже
S8Новинка от 12 900 000 руб.
S4Архив от 3 300 000 руб.
A4 allroad quattroВ продаже от 3 995 000 руб.
A4 AvantВ продаже от 3 050 000 руб.
A6 allroad quattroВ продаже от 5 265 000 руб.
A6 AvantВ продаже от 4 275 000 руб.
RS4 AvantВ продаже от 7 095 000 руб.
RS6 AvantВ продаже от 9 885 000 руб.
S6 AvantНовинка от 5 670 000 руб.
S4 AvantАрхив от 3 370 000 руб.
RS7 SportbackВ продаже от 10 300 000 руб.
A3 SportbackВ продаже от 2 675 000 руб.
A5 SportbackВ продаже от 3 120 000 руб.
RS3 SportbackВ продаже от 5 800 000 руб.
S3В продаже от 4 150 000 руб.
S3 SportbackВ продаже от 4 150 000 руб.
S7 SportbackВ продаже от 8 170 000 руб.
RS Q3Новинка появится позже
S5 SportbackНовинка от 4 600 000 руб.
A1 SportbackАрхив от 1 240 000 руб.
A3Архив от 1 289 000 руб.

Headlights

Ratings are given for 2 different headlight variations available on this vehicle.

Trim level(s)

  • Premium Plus trim
  • Prestige trim
Low-beam headlight type LED projector
High-beam headlight type LED projector
Curve-adaptive? No
High-beam assist? Yes
Overall rating G
Distance at which headlights provide at least 5 lux illumination:

car-simplercar-simplercar-simplercar-simplercar-simpler0 ft100 ft200 ft300 ft400 ft500 ft600 ftLow beamsOptimal low-beamilluminationHigh beamsOptimal high-beamilluminationHigh-beam assist credit

Low beams On the straightaway, visibility was good on both sides of the road. On curves, visibility was good on the sharp right curve and fair on the gradual right and both left curves.

The low beams never exceeded glare limits.

High beams On the straightaway, visibility was good on the right side of the road and inadequate on the left side. On curves, visibility was fair in all 4 tests.

High-beam assist compensates for some limitations of this vehicle’s low beams on the straightaway, on both left curves and on both right curves.

Technical measurements for this test

Trim level(s)
  • Premium Plus trim
  • Prestige trim
Low-beam headlight type LED projector
High-beam headlight type LED projector
Curve-adaptive? No
High-beam assist? Yes
Overall ratingApplies to 2019-23 models G
LOW BEAMS Average minimum useful illumination distance (5 lux) Amount glare exceeded threshold
Straightaway right edge 97.8 m None
Straightaway left edge 64.7 m None
250m radius right curve, right edge 64.6 m None
250m radius left curve, left edge 64.1 m None
150m radius right curve, right edge 55.8 m None
150m radius left curve, left edge 54.1 m None
HIGH BEAMS Average minimum useful illumination distance (5 lux)
Straightaway right edge 156.9 m
Straightaway left edge 121.9 m
250m radius right curve, right edge 69.6 m
250m radius left curve, left edge 70.0 m
150m radius right curve, right edge 56.6 m
150m radius left curve, left edge 56.7 m

Trim level(s)

Premium trim

Low-beam headlight type LED reflector
High-beam headlight type LED reflector
Curve-adaptive? No
High-beam assist? Yes
Overall rating P
Distance at which headlights provide at least 5 lux illumination:

car-simplercar-simplercar-simplercar-simplercar-simpler0 ft100 ft200 ft300 ft400 ft500 ft600 ftLow beamsOptimal low-beamilluminationHigh beamsOptimal high-beamilluminationHigh-beam assist creditSome glare

Low beams On the straightaway, visibility was inadequate on both sides of the road. On curves, visibility was inadequate in all 4 tests.

The low beams created some glare.

High beams On the straightaway, visibility was fair on the right side of the road and inadequate on the left side. On curves, visibility was inadequate in all 4 tests.

High-beam assist compensates for some limitations of this vehicle’s low beams on the straightaway and all 4 curves.

Technical measurements for this test

Trim level(s)
Low-beam headlight type LED reflector
High-beam headlight type LED reflector
Curve-adaptive? No
High-beam assist? Yes
Overall ratingApplies to 2019-23 models P
LOW BEAMS Average minimum useful illumination distance (5 lux) Amount glare exceeded threshold
Straightaway right edge 76.8 m None
Straightaway left edge 41.5 m None
250m radius right curve, right edge 41.0 m 7.2 %
250m radius left curve, left edge 41.7 m None
150m radius right curve, right edge 27.7 m None
150m radius left curve, left edge 32.8 m None
HIGH BEAMS Average minimum useful illumination distance (5 lux)
Straightaway right edge 141.9 m
Straightaway left edge 127.1 m
250m radius right curve, right edge 54.1 m
250m radius left curve, left edge 57.2 m
150m radius right curve, right edge 41.6 m
150m radius left curve, left edge 43.4 m

Moderate overlap front: original test

Rating applies to 2019-23 models

Tested vehicle: 2019 Audi Q3 2.0T Premium Plus quattro 4-door 4wd

The Audi Q3 was redesigned for the 2019 model year. Moderate overlap frontal ratings are assigned by the Institute based on a test conducted by Volkswagen/Audi as part of .

Overall evaluation G
Structure and safety cage G
Driver injury measures
Head/neck G
Chest G
Leg/foot, left G
Leg/foot, right G
Driver restraints and dummy kinematics G

Technical measurements for this test

Measures of occupant compartment intrusion on driver side

Test ID VTF1917
Footwell intrusion
Footrest (cm) 3
Left (cm) 3
Center (cm) 5
Right (cm) 2
Brake pedal (cm) 2
Instrument panel rearward movement
Left (cm)
Right (cm)
Steering column movement
Upward (cm) -2
Rearward (cm) -6
A-pillar rearward movement (cm) 2

Driver injury measures

Test ID VTF1917
Head
HIC-15 245
Peak gs at hard contact no contact
Neck
Tension (kN) 1.6
Extension bending moment (Nm) 13
Maximum Nij 0.30
Chest maximum compression (mm) 34
Legs
Femur force — left (kN) 0.5
Femur force — right (kN) 0.8
Knee displacement — left (mm)
Knee displacement — right (mm) 1
Maximum tibia index — left 0.36
Maximum tibia index — right 0.44
Tibia axial force — left (kN) 1.9
Tibia axial force — right (kN) 3.9
Foot acceleration (g)
Left 71
Right 138

Small overlap front: passenger-side

Rating applies to 2019-23 models

Tested vehicle: 2019 Audi Q3 2.0T Premium Plus quattro 4-door 4wd

The Audi Q3 was redesigned for the 2019 model year. Passenger-side small overlap frontal ratings are assigned by the Institute based on a test conducted by Volkswagen/Audi as part of .

Overall evaluation G
Structure and safety cage G
Passenger injury measures
Head/neck G
Chest G
Hip/thigh G
Lower leg/foot G
Passenger restraints and dummy kinematics G
Driver injury measures
Head/neck G
Chest G
Hip/thigh G
Lower leg/foot G
Driver restraints and dummy kinematics G

Technical measurements for this test

Measures of occupant compartment intrusion on passenger side

Test ID VTP1924
Lower occupant compartment
Lower hinge pillar max (cm) 10
Footrest (cm) 7
Right toepan (cm) 6
Center toepan (cm) 3
Rocker panel lateral average (cm) 1
Upper occupant compartment
Center dash (cm) 1
Upper hinge pillar max (cm) 7
Upper dash (cm)
Right lower dash (cm) 1

Passenger injury measures

Test ID VTP1924
Head
HIC-15 246
Peak gs at hard contact no contact
Neck
Tension (kN) 0.8
Extension bending moment (Nm) 19
Maximum Nij 0.16
Chest maximum compression (mm) 19
Femur (kN)
Left 1.6
Right 1.8
Knee displacement (mm)
Left 2
Right
Knee-thigh-hip injury risk (%)
Left
Right
Maximum tibia index
Left 0.39
Right 0.44
Tibia axial force (kN)
Left 2.4
Right 1.6
Foot acceleration (g)
Left 38
Right 42

Driver injury measures

Test ID VTP1924
Head
HIC-15 207
Peak gs at hard contact no contact
Neck
Tension (kN) 1.0
Extension bending moment (Nm) 29
Maximum Nij 0.30
Chest maximum compression (mm) 32
Femur (kN)
Left 0.4
Right 0.3
Knee displacement (mm)
Left
Right
Knee-thigh-hip injury risk (%)
Left
Right
Maximum tibia index
Left 0.34
Right 0.36
Tibia axial force (kN)
Left 2.5
Right 2.2
Foot acceleration (g)
Left 63
Right 56

Audi Q3 комплектации и цены

Выберите комплектацию, чтобы посмотреть базовое и дополнительное оборудование, которое входит в её состав.

  • Q3
  • Q5
  • SQ5
  • Q7
  • Q8
  • Q3 Sportback
  • SQ7
  • SQ8
  • Q5 Sportback
  • RS Q8
Комплектация Кузов Двигатель Мощность Коробка Привод Разгон Скорость Расход Цена
Base бензин 1.4 л. 150 л.с. AMT Передний 9.2 сек. 207 км/ч. 6.9 | 5.3 | 5.9 2 870 000
Advance бензин 1.4 л. 150 л.с. AMT Передний 9.2 сек. 207 км/ч. 6.9 | 5.3 | 5.9 2 990 000
Design бензин 1.4 л. 150 л.с. AMT Передний 9.2 сек. 207 км/ч. 6.9 | 5.3 | 5.9 3 090 000
Sport бензин 1.4 л. 150 л.с. AMT Передний 9.2 сек. 207 км/ч. 6.9 | 5.3 | 5.9 3 180 000
Base бензин 2 л. 180 л.с. AMT Полный 7.4 сек. 220 км/ч. 9.5 | 6.4 | 7.5 3 225 000
Advance бензин 2 л. 180 л.с. AMT Полный 7.4 сек. 220 км/ч. 9.5 | 6.4 | 7.5 3 345 000
Design бензин 2 л. 180 л.с. AMT Полный 7.4 сек. 220 км/ч. 9.5 | 6.4 | 7.5 3 445 000
Sport бензин 2 л. 180 л.с. AMT Полный 7.4 сек. 220 км/ч. 9.5 | 6.4 | 7.5 3 535 000

В таблице указаны следующие данные: название комплектации, кузов, её двигатель (топливо, объём, мощность). Коробка передач (МТ — механическая, АТ — автоматическая, АМТ — роботизированная, CVT — вариатор). Разгон от 0 до 100 км/ч. Максимальная скорость автомобиля. Расход топлива на 100 км в литрах (в городе | на трассе | в смешанном цикле). Рекомендованная производителем цена на новый автомобиль(может быть не актуальной, уточните у официального дилера).

Small overlap front: driver-side

Rating applies to 2019-23 models

Tested vehicle: 2019 Audi Q3 2.0T Premium Plus quattro 4-door 4wd

The Audi Q3 was redesigned for the 2019 model year. Driver-side small overlap frontal ratings are assigned by the Institute based on a test conducted by Volkswagen/Audi as part of .

Overall evaluation G
Structure and safety cage G
Driver injury measures
Head/neck G
Chest G
Hip/thigh G
Lower leg/foot G
Driver restraints and dummy kinematics G

Technical measurements for this test

Measures of occupant compartment intrusion on driver side

Test ID VTN1912
Lower occupant compartment
Lower hinge pillar max (cm) 10
Footrest (cm) 7
Left toepan (cm) 4
Brake pedal (cm) 4
Parking brake (cm)
Rocker panel lateral average (cm) 1
Upper occupant compartment
Steering column 3
Upper hinge pillar max (cm) 6
Upper dash (cm) 6
Lower instrument panel (cm) 7

Driver injury measures

Test ID VTN1912
Head
HIC-15 173
Peak gs at hard contact no contact
Neck
Tension (kN) 1.1
Extension bending moment (Nm) 17
Maximum Nij 0.21
Chest maximum compression (mm) 28
Femur (kN)
Left 1.5
Right 0.9
Knee displacement (mm)
Left 1
Right 1
Knee-thigh-hip injury risk (%)
Left
Right
Maximum tibia index
Left 0.37
Right 0.67
Tibia axial force (kN)
Left 2.1
Right 2.3
Foot acceleration (g)
Left 69
Right 52

Двигатели

Наибольшее распространение получили версии с 2-литровым бензиновым турбомотором.

Типичные неисправности – преждевременное растяжение цепи ГРМ и увеличение расхода масла – характерны, прежде всего, для 2.0 TFSI поколения gen.2. В 2013 двигатель был модернизирован (поколение gen.3), и проблема раннего растяжения цепи и масложора была изжита.

Для обновления цепного привода ГРМ понадобится сумма порядка 35-40 тысяч рублей.

Нередко избавиться от повышенного расхода масла удается после замены маслоотделителя на модернизированный (2-7 тыс. рублей). Мало того, неисправный маслоотделитель приводит к неустойчивой работе двигателя на холостом ходу и падению тяги.

После 100 000 км приходится обновлять катушки зажигания (2-3 тыс. рублей за штуку).

Вскоре, с приходом холодов, замедляется прогрев двигателя в машинах с S-tronic. Двигатель и «робот» пользуются одним контуром системы охлаждения. Виновник – термостат коробки (2-3 тыс. рублей).

Эпизодически доводится ремонтировать и турбину, точнее, актуатор (10-20 тыс. рублей).

Базовый 1.4 TFSI появился в 2014 году. Серьезных жалоб на двигатель от владельцев Ауди Ку3 пока нет.

Не возникает претензий и к 2-литровому дизелю. По опыту использования агрегата в других моделях концерна VAG первые проблемы встречаются лишь после 300 000 км.

2.0 TDI получил ременный привод ГРМ.  Регламент предписывает его замену каждые 150 000 км. Новый комплект доступен за 8-15 тыс. рублей. Вместе с ремнем механики советуют обновлять и помпу, которая может потечь (1-5 тыс. рублей).

Seat belt reminders

Rating applies to 2021-22 models

Overall evaluation P
Front row
Unbelted occupant alert (audible & visual)
Initiation time
Duration Negligible (under 8 seconds)
Volume
Audio frequency
Second row
Startup status alert (visual) None

Technical measurements for this test

Background cabin sound pressure level at 24 km/h 54 dB
Audible signal sound pressure level at 24 km/h 64 dB
Difference between background and signal 10.7 dB
Background cabin sound pressure level at 40 km/h 57 dB
Audible signal sound pressure level at 40 km/h 67 dB
Difference between background and signal 9.5 dB
Dominant audio frequency 1800 Hz

Обзор

Ауди Q3 дебютировал в 2011 году. Компактный кроссовер собирался на заводе SEAT в Испании.

Audi Q3 построен на платформе PQ35, той же, что использовалась первым VW Tiguan. Однако, несмотря на практически идентичную колесную базу, Кю3 на 41 мм короче и немного теснее на втором ряду.

Сравнение габаритов родственных моделей

Модель

Audi Q3

VW Tiguan

Длина (мм)

4385

4223

4427

Ширина (мм)

1831

1793

1809

Высота (мм)

1590

1691

1686

Колесная база (мм)

2603

2578

2604

Объем багажника (л)

460

405

470

Обновление модели произошло в начале 2015 года. Изменения носили косметический характер. В частности, подретушировали решетку радиатора и фары. Салон остался нетронутым.

В краш-тестах по версии EuroNCAP в 2011 году Ауди Q3 заработал 5 звезд. Высокую оценку за безопасность получил и образец 2016 модельного года, разбитый в США Страховым институтом безопасности дорожного движения (IIHS).

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
АвтоРалли
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: