Models[]
Logan MCV
Dacia Logan MCV
The Logan MCV (Multi Convivial Vehicle), launched at the 2006 Paris Motor Show, is the station wagon version of the Logan. It has five or seven seat versions, with a luggage space that varies between 200 and 2350 litres depending on how many seats are folded, as well as numerous storage spaces for smaller objects.
It uses the same engines as the sedan version. An important improvement is the availability of side airbags.
Sales began in October 2006 on the Romanian market with prices ranging between €8,200 and €12,550. Sales to other countries began in early 2007. A revised version, with the new lights and bumper from the New Logan saloon, was released in late 2008. As of June 2010, Dacia produced 300,000 Logan MCVs.
At the 2010 Moscow International Motor Show the new Lada Project R90 was presented as a model based on the New Logan MCV.
Logan VAN
Dacia Logan Van
The van variant of the Logan was launched on January 23, 2007 in Bucharest. It is a small business oriented vehicle, with 2500 litre loading space and 800 kg payload. The Logan VAN / Express is more or less an MCV without the rear side windows and therefore has the same safety features and uses the same engines as the other models (except the 1.6 16v engine). Sales have started in Romania, and now the prices ranging are between €7100 and €9700.
Logan Pick-Up
The pickup version of the Logan, also based on the MCV, was introduced on September 10, 2007 (October 4, 2007 at SIAB) and replaced Dacia Pick-Up. Sales have begun in Romania in 2008 and now the prices ranging are between €7300 and €9450.
Starting October 2008 the Logan Pickup is sold in South Africa as Nissan NP200. Visually it resembles a mildly facelifted Logan bakkie and it is being built in South Africa alongside the Renault Sandero.
Первое поколение (2004 — 2013)
В 2004 году публике был представлен Логан с кузовом «седан». Его брат — Рено Логан, отзывы читайте в наших статьях. Модель была достаточно успешна, этот год также ознаменовался ее серийным производством в Румынии. А спустя два года, в сентябре 2006 года, Парижский автосалон украсил Логан MCV с кузовом «универсала».
Dacia Logan MCV имеет ряд отличительных характеристик. Модель отличается тем, что багажное отделение открывается с помощью двустворчатой двери, а также уникальным предложением в пяти или семиместном варианте (еще два кресла располагались в багажнике).
В апреле 2007 года проект Logan осуществил свой старт в Индии, как совместное предприятие Mahindra & Mahindra и Renault в городе Nashik. В июне 2011 года был собран уникальный образец под названием «Lada R90» на заводе «АвтоВаз», серийное производство которого было начато в 2012 году.
Эта модель получила название Lada Largus. Осень 2012 года вновь ознаменовала Парижский автосалон представленной моделью нового поколения седана Logan и хэтчбека Sandero. И уже через полгода, весной 2013 в Женеве, на впечатляющем мотор шоу, публика обозревала универсал.
Marketing and production[]
Renault Logan, manufactured at the São José dos Pinhais factory of Renault Brazil
Nissan Aprio (Mexico)
Renault Logan 2011 in Colombia
Renault Logan 2011 in Ecuador
The Logan, vital to increasing sales of the Renault group to the 4 million mark by 2010, is manufactured in nine production and operational assembly centres: Romanian, the pilot plant of the Logan Programme, Russia, Morocco, Colombia, Iran (two assembly plants), India, Brazil, South Africa. Located in Romania, near the Mioveni plant, the International Logistics Network, the official name of the CKD center, is the biggest logistic center of its kind not only in the Renault Group, but in the entire world automotive industry.
In markets where Renault has an existing presence, such as European, African and Asian countries (i.e. Romania, France, Italy, Belgium, Netherlands, Germany, Greece, Hungary, Poland, Serbia, Czech Republic, Croatia, Slovenia, Morocco, Lebanon, Syria, Turkey and many others) it is sold as the Dacia Logan. Exceptions are South Africa, Argentina, Russia, Ukraine, Colombia, Ecuador, Egypt, Brazil, Chile, and Venezuela where it is marketed as the Renault Logan, and furthermore Mexico, where the Logan is sold as the Nissan Aprio, given the better reputation of the Japanese brand in the Mexican market. This Nissan Aprio has a 1.6-litre 16 valve inline-four engine with a 5-speed manual or 4-speed automatic transmission.
In India, the Logan is marketed as the Mahindra Renault Logan. In 2005, Renault partnered with the Indian utility and commercial vehicles manufacturer Mahindra & Mahindra Limited (M&M). In April 2010 it was announced that the M&M bought out Renault’s 49% in the Mahindra Renault joint venture. The new agreement give M&M more flexibility in engineering the car to suit the needs of the Indian consumer. M&M will continue to manufacture and market the Logan in India and Renault will continue to support the car through a license agreement and supply key components. The Logan will be marketed with the Mahindra-Renault logo until the end of 2010, and then, M&M will rename the car which will bear only the Mahindra logo. M&M also holds the license to sell the Logan in India, Nepal and South Africa. Launched in 2007, Logan could not make the mark in the Indian market, selling just over 44,000 units since then, and over 2,600 units in Nepal and South Africa.
In 2007, Iran also began selling Logan models as Renault Tondar 90 by Renault-Pars Co. manufactured in Pars Khodro and Iran Khodro. After a mere month of production, more than 100,000 Tondar 90 have been ordered, even though deliveries will start only in May 2007. Renault Pars is a joint venture, 51 percent of which belongs to Renault of France. Forty-nine percent of Renault Pars’ shares is jointly held by Iran’s Industrial Development and Renovation Organization, IKCO and Saipa. The company was established in 2003.
Dacia sales for 2006 were over €1.5 billion, 19.6% up in comparison with 2005. Annual production have almost reached 250,000 cars, half for exports.
Production began with a 4-door sedan, followed by a wagon in September 2006. Four other models, a pickup truck, a hatchback, a Van and a new sedan version followed in 2007 and 2008.
As of March 2009 more than 1.3 million vehicles on the Logan platform have been sold worldwide. On September 3, 2009, it was announced that one million Dacia cars on Logan platform X90 have been produced at Mioveni plant: 576,887 Logans, 246,869 Logan MCVs, 144,931 Sanderos and Stepways, 19,897 Logan VANs and 11,416 Logan Pick-Ups.
Brand | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | Total |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Dacia | 22,833 | 135,184 | 184,472 | 230,294 | 257,013 | 309,457 | 1,139,253 |
Renault | — | 9,915 | 63,134 | 137,022 | 252,438 | 224,118 | 686,627 |
Total sales | 22,833 | 145,099 | 247,606 | 367,316 | 509,451 | 533,665 | 1,825,880 |
One of the reasons of rise in sales is the dependability of Dacia cars. In a recent survey conducted by a French magazine, Dacia cars were voted one of the safest car in France. Another reason for rise in sales is the low maintenance and repair cost of Dacia cars. According to the survey, Dacia cars were the cheapest car to maintain and repair. In Germany, Dacia was placed on the second position in the 2010 Vehicle Ownership Satisfaction Study released by J. D. Power and Associates in June 2010.
Первое поколение
В основе машины лежит так называемая «платформа B0».
Для достижения запланированной отметки в 5 000 евро разработчики применили ряд решений по снижению себестоимости как на этапе проектирования автомобиля, так и в процессе его производства:
- Дизайнеры и конструкторы использовали только компьютерные методы. Только это позволило сэкономить 20 миллионов евро. Всего на проектные работы было затрачено 360 миллионов евро;
- Широкая унификация с другими моделями концерна: передняя подвеска заимствована у Renault Clio второго поколения, задняя — у Renault Modus, рулевое управление — у Renault Symbol, коробка передач и сцепление — у Renault Megane второго поколения;
- Использование доступных проверенных двигателей, уже производившихся массово;
- Использование простых в штамповке кузовных панелей малой кривизны;
- Использование простых и дешевых в изготовлении стекол малой кривизны;
- Использование крупных цельнолитых пластиковых деталей салона (передняя панель, дверные обшивки)
- Отсутствие в дешёвых комплектациях усилителя руля, кондиционера, подушки безопасности переднего пассажира, электростеклоподъемников и пр.
- Высокая доля ручного труда при производстве (в странах с дешевой рабочей силой это выгоднее автоматизации)
Конструкцию создавали в расчёте на эксплуатацию в странах третьего мира. Для плохих дорог предусмотрен дорожный просвет в 155 мм (версия для европейского рынка отличается меньшим на 20 мм клиренсом); продумана конструкция днища — к примеру, тормозные магистрали проложены так, чтобы исключить их повреждение. Подвеска — пружинные стойки с нижними поперечными рычагами спереди, задняя подвеска полунезависимая, рычажно-пружинная отличается высокой энергоёмкостью. Восьмиклапанные бензиновые двигатели приспособлены для работы на бензине низкого качества с минимальным октановым числом 87.
Двигатели
Литровый двигатель, предлагаемый в Бразилии, может работать как на бензине, так и на этиловом спирте, либо их смеси. В случае работы на спирте мощность двигателя повышается до 77 л.с., крутящий момент — до 99 Н·м; разгон до 100 км/ч сокращается до 14,1 секунд, максимальная скорость повышается до 161 км/ч.
1,6-литровый 8-клапанный двигатель ЕВРО-2 мощностью 90 л.с., ЕВРО-3 87 л.с., ЕВРО-4 84 л.с., ЕВРО-5 82 л.с.
1,6-литровый 16-клапанный двигатель в некоторых источниках показан с мощностью 105 л.с. (77 кВт) и максимальным крутящим моментом 148 Н·м / 3750 об/мин, но в ПТС автомобилей выпущенных в РФ указывается 102 л.с.
Поставляемые в Россию двигатели до конца 2007 года соответствовали Евро-2, с конца 2007 — Евро-3, а 16-клапанный двигатель — Евро-4.
Все данные в таблице относятся к модификации в кузове «седан».
Features[]
Dacia Logans waiting to be shipped on the river Danube at the Passau port
The no-frills cockpit of the Logan MCV
The Logan is based on the B platform that is used by the third generation Renault Clio, Renault Modus and Nissan Micra. It has 50% fewer parts than a high-end Renault vehicle and has a limited number of electronic devices. In addition to making the car less costly to produce, this also makes it easier and cheaper to repair.
Some parts are also much simpler than those of its competitors. For example, rear-view mirrors are symmetrical and can be used on either side of the car, the windshield is flatter than usual, and the dashboard is a single injection-molded piece.
The developers have taken into account several differences between road and climate conditions in developed and developing countries. The Logan suspension is soft and strong, and the chassis sits visibly higher than most other supermini cars to help it negotiate dirt roads and potholes on ill-maintained asphalt roads. The engine is specially prepared to handle lower quality fuel, whereas the air conditioning is powerful enough to lower the temperature several degrees (temperatures above 40°C are common in the Middle East and the Mediterranean Sea).
Safety
In June 2005 the car achieved a 3 star rating at the EuroNCAP crash tests. This result confirms initial expectations stated earlier by Renault.
Depending on equipment level, standard on some variants and optional on others, Dacia New Logan comes with up to four airbags. In terms of active safety, all versions of New Dacia Logan features the latest-generation Bosch 8.1 ABS which incorporates EBD (Electronic Brakeforce Distribution) and EBA (Emergency Brake Assist).
Engines
Name | Capacity | Type | Power | Torque | Top speed | Consumption (combined) |
---|---|---|---|---|---|---|
1.0D4D Hi-Flex | 999 cc | 16 valves DOHC | 57 kW (77 PS)@5850 rpm | 99 N·m (73 lb·ft) @4350 rpm | 160 km/h (99 mph) | (gas/ethanol) |
1.2D4F | 1149 cc | 16 valves DOHC | 55 kW (75 PS)@5500 rpm | 107 N·m (79 lb·ft) @4250 rpm | 161 km/h (100 mph) | 5.9 l/100 km (48 mpg-imp/40 mpg-US) |
1.4K7J | 1390 cc | 8 valves SOHC | 55 kW (75 PS)) @5500 rpm | 112 N·m (83 lb·ft) @3000 rpm | 162 km/h (101 mph) | 6.9 l/100 km (41 mpg-imp/34 mpg-US) |
1.6K7M | 1598 cc | 8 valves SOHC | 64 kW (87 PS)@5500 rpm | 128 N·m (94 lb·ft) @3000 rpm | 175 km/h (109 mph) | 7.3 l/100 km (39 mpg-imp/32 mpg-US) |
1.6K7M Hi-Torque | 1598 cc | 8 valves SOHC | 70 kW (95 PS)@5250 rpm | 138 N·m (102 lb·ft) @2850 rpm | 175 km/h (109 mph) | (gas/ethanol) |
1.6K4M | 1598 cc | 16 valves DOHC | 77 kW (105 PS)@5750 rpm | 148 N·m (109 lb·ft) @3750 rpm | 183 km/h (114 mph) | 7.1 l/100 km (40 mpg-imp/33 mpg-US) |
1.6K4M Hi-Flex | 1598 cc | 16 valves DOHC | 82 kW (111 PS)@5750 rpm | 152 N·m (112 lb·ft) @3750 rpm | 185 km/h (115 mph) | (gas/ethanol) |
1.5 dCiK9K | 1461 cc | 8 valves SOHC | 50 kW (68 PS)@4000 rpm | 160 N·m (118 lb·ft) @1700 rpm | 158 km/h (98 mph) | 4.9 l/100 km (58 mpg-imp/48 mpg-US) |
1.5 dCiK9K | 1461 cc | 8 valves SOHC | 63 kW (86 PS)@3750 rpm | 200 N·m (148 lb·ft) @1900 rpm | 167 km/h (104 mph) | 4.6 l/100 km (61 mpg-imp/51 mpg-US) |
Renault Logan, 1 поколение, седан
Старт модели был положен в 2004 (выпускался до 2009). Бюджетность машине :
- стандартная подвеска;
- маломощные ДВС (до снятия модели с производства были доступны двигатели 1,4 и 1,6 литров);
- «рубленый» штампованный кузов;
- прочие «удешевления», от бамперов не в цвет кузова до ручных стеклоподъемников.
Первый Логан получил популярность за свою дешевизну
Комплектация Рено Логан
Сравним комплектации доступные в России:
Название комплектации | Authentique | Expression |
Базовое оснащение |
· ДВС 1,4L· Колеса 14”· Штампованные диски· Галогеновый свет· Иммобилайзер· Обогрев заднего стекла· Запасное колесо полноразмерное· Аудиоподготовка· Тканевый салон· Подушка безопасности водителя |
· ДВС 1,4L и 1,6L· Центральный замок· Полный состав комплектации Authentique |
Опционально |
· Гидроусилитель руля· ABS· EBD (система распределения тормозного усилия) |
· Передние ЭСП· ПТФ (передние)· Для двигателя 1,6L доступны колеса 15” |
Двигатели первого поколения
Независимо от объема двигателя, первое поколение Renault Logan имело только механическую коробку передач. Рассмотрим разницу в доступных двигателях:
ДВС | 1.4 (8-клапанный) | 1.6 (8-клапанный) |
Мощность Л.С. | 75 | 90 |
Разгон 0-100 км/ч | 13 сек. | 11,5 сек. |
Максимальная скорость км/ч | 162 | 175 |
Расход трасса л/100 км | 5,5 | 5,8 |
Расход город л/100 км | 9,5 | 10 |
Смешанный цикл л/100 км | 6,8 | 7,3 |
Ходовая часть
Не стоит ожидать от этого автомобиля чего-то необычного. Передняя подвеска здесь – старый добрый МакФерсон (McPherson). В задней части подвески установлены газонаполненные амортизаторы с раздельными пружинами. Радиус разворота машины: 5,25 метров.
В целом конструкция подвески близка к примитивной, но, как известно, чем проще – тем лучше. За счет простоты автомобиль ремонтопригоден, надежен и им легко управлять. Тем более что подвеску Логана характеризуют как мягкую, в отличие от конкурентов того же класса.
Безопасность
Создавать модель начали еще в 1999 году. Однако, краш-тест EuroNCAP провела лишь в 2005-м – тогда автомобиль показал достойный результат. 3 звезды безопасности из 5, что вполне приемлемо для такого бюджетника.
Напоминаем, что Renault Logan – автомобиль максимально бюджетный. Не ожидайте от него запредельного комфорта лишь из-за иностранного шильдика. Тем более опасно брать б/у варианты, так как .
History[]
Designed at Renault’s Technocentre near Paris, the Logan (after-Renault Type FD, Renault KJ, Renault Type MT, Renault NN1, Renault NN2, Renault Monasix, Renault Monaquatre, Renault Celtaquatre, Renault 4CV, Renault Dauphine, Renault 8, Dacia 1300, Dacia Nova, Dacia SupeRNova, і Dacia Solenza) was the end result after four years of development of Project X90, announced by Renault in 1999 after the buyout of Dacia in 1998.
During a visit to Russia by French President Jacques Chirac, Louis Schweitzer noted that at Lada and Renault dealerships the €6,000 Ladas were selling very well, while the €12,000 Renaults stayed in the showroom. «Seeing those antiquated cars, I found it unacceptable that technical progress should stop you making a good car for €6,000.» (He later revised this target to €5,000). «I also drew up a list of specifications in three words – modern, reliable and affordable – and added that everything else was negotiable.» However, the cheapest version of the car is priced at €5,900, and can reach €11,200, depending on equipment and customs duty (the base model for Western Europe, where it is badged as a Dacia but generally sold in Renault dealerships, is somewhat more expensive). As it was designed from the outset as an affordable car, the Logan has many simplified features to keep costs low.
The car replaces many older cars in production, including the Romanian Dacia 1310 series of Renault 12-based cars.
It was officially launched in September 2004. Renault originally had no plans to sell Logan in Western Europe, but began importing a more expensive version of the car in June 2005, starting at around €7,000. It became an unexpected success with people wanting an inexpensive, no frills car they could repair themselves. The Logan was launched in India in April 2007 as a collaboration with Mahindra & Mahindra, who helped Renault cut costs by 15%. India was the first right-hand drive market for the Logan. It was almost an instant success with impressive sales in the first few months . Since then Mahindra and Renault have parted ways. However, the Logan continues to be sold by Mahindra, with technical support from Renault. Its awkward styling has resulted in less than expected sales numbers.
Facelift
On the 1st of July 2008, almost four years after the release of the first Logan, a facelifted version, called the Dacia New Logan, was announced. The new version features a more contemporary design, as well as a more attractive and more comfortable interior.
References[]
This page uses some content from Wikipedia. The original article was at Dacia Logan. The list of authors can be seen in the page history. As with Tractor & Construction Plant Wiki, the text of Wikipedia is available under the Creative Commons by Attribution License and/or GNU Free Documentation License. Please check page history for when the original article was copied to Wikia |
- ↑ «The Logan Project». Daciagroup.com (2010-01-28). Retrieved on 2010-10-09.
- Sirkin, Harold L.; James W. Hemerling; Arindam K. Bhattacharya (2008-06-11). GLOBALITY: Competing with Everyone from Everywhere for Everything. New York: Business Plus, 304. ISBN 0-446-17829-2.
- «EU-inträde ger extra fart åt rumänsk bil», Dagens Nyheter (2006-12-19). (Swedish)
- Tan, Paul. «Facelifted Dacia New Logan». Paultan.org. Retrieved on 2010-10-09.
- NEW DACIA LOGAN: BETTER THAN EVER! at conceptcarz.com
- «Euro NCAP test results for Dacia Logan». Euroncap.com. Retrieved on 2010-10-09.
- «Distribution of Dacia throughout the world». Daciagroup.com. Retrieved on 2010-10-09.
- «Inexpensive Logan boosts Renault in emerging markets», Post-gazette.com (2006-10-04). Retrieved on 2010-10-09.
- «Mahindra Renault Logan website». Mahindrarenault.com. Retrieved on 2010-10-09.
- «Mahindra buys out Renault in Logan venture». Hindustantimes.com (2010-04-16). Retrieved on 2010-10-09.
- «Renault exits from Logan JV, M&M gets licence». Financialexpress.com (2010-04-16). Retrieved on 2010-10-09.
- «Renault Tondar». renault.co.ir. Retrieved on 2008-02-05.
- «First Logan manufactured in Iran». Payvand.com. Retrieved on 2009-04-28.
- «Renault Logan comandat de 100.000 iranieni». Informatiiauto.ro. Retrieved on 2010-11-27.
- «No Operation». Presstv.com. Retrieved on 2010-10-09.
- «». Edmunds.com (2009-03-09). Retrieved on 2010-10-09.
- «One million Dacia cars produced at Mioveni plant». Romaniantimes.at. Retrieved on 2010-10-09.
- «2010 Geneva Motor Show — Dacia Duster, the low-emission off-roader from 11,900 euros». renault.com (2 March 2010). Retrieved on 2010-03-02.
- «Dacia wins Kudos». Dacialogan.org (2010-01-13). Retrieved on 2010-10-09.
- «Dacia and BMW Go Head to Head in Satisfaction Study». Autoevolution.com. Retrieved on 2010-10-09.
- «Dacia Logan MCV: space, versatility and value for money». Romania.ido.ro. Retrieved on 2009-04-28.
- «Logan MCV : spatiu si polivalenta la cel mai bun pret». Masini.acasa.ro. Retrieved on 2010-11-27.
- «Dacia Rolls Out 300,000th Logan MCV». Autoevolution.com. Retrieved on 2010-10-09.
- «Moscú 2010: Lada R90 Project». Autoblog Español (2010-08-25). Retrieved on 2010-11-27.
- «Premiera mondiala: Logan Pick-up s-a lansat la SIAB». AutoMarket.ro. Retrieved on 2010-11-27.
- «do it sideways!». Rallye-magazin.de. Retrieved on 2009-04-28.
- «GP Australia, Sabato: La Force India punta ad arrivare in fondo». Racingworld.it. Retrieved on 2009-04-28.
- «Dacia Duster». Daciagroup.com. Retrieved on 2010-10-09.
Wikimedia Commons has media related to: Dacia Logan
Wikimedia Commons has media related to: Dacia Logan MCV
Wikimedia Commons has media related to: Dacia Logan Pick-Up
Wikimedia Commons has media related to: Renault Logan
- James Ruppert. Not for U.S. Sale: 2005 Dacia Logan. AutoWeek, January 31, 2005.
- Gail Edmondson and Constance Faivre. Got 5,000 Euros? Need A New Car? BusinessWeek, July 4, 2005.
- Bucharest Daily News
- Molly Moor. France’s Renault Takes a Detour. The Washington Post, January 26, 2006.
Concept cars and projects[]
Dacia Logan Steppe
Logan Steppe
In 2006, a station wagon concept car, the Dacia Logan Steppe was presented at the Salon International de l’Auto in Geneva. The car was built by noted concept car builders DC Design in India as a forerunner of the Logan MCV.
The S2000 was a short lived project for a racing version of the Logan.
Dacia Logan S2000 Test
Duster
A concept called Duster was unveiled at 2009 Geneva Motor Show. The concept features a crossover-style body and is a collaboration between Renault Design Central Europe in Bucharest, Romania, and Renault Design Technocentre in Guyancourt, France.
Параметры модели
Для вас мы составили полную таблицу параметров всех комплектаций Логана за все годы выпуска.
В разных странах ТС носит разные логотипы — от Дачиа до Рено
Просто выбирайте нужную модель:
Модификация / мощность л.с. | Кузов |
Объем ДВС, см3 |
Период производства |
седан | 1390 | 04.2005 — 2009 | |
седан | 1598 | 04.2005 — 2009 | |
седан | 1598 | 2009 — 2009 | |
седан | 1598 | 2005 — 2009 | |
Модификация / мощность л.с. | Кузов |
Объем ДВС, см3 |
Период производства |
седан | 1390 | 2009 — 2015 | |
седан | 1598 | 2009 — 2015 | |
седан | 1598 | 2009 — 2015 | |
Модификация / мощность л.с. |
Кузов |
Объем ДВС, см3 |
Период производства |
универсал | 1179 | 2013 — н.в. | |
универсал | 1461 | 2013 — н.в. | |
седан | 1598 | 2014 — н.в. | |
седан | 1598 | 2016 — н.в. | |
универсал | 1598 | 2013 — н.в. | |
седан | 1598 | 2014 — н.в. |
Технические характеристики
Dacia Logan 1.4 i (75 Hp) | |
---|---|
Тип кузова | Седан |
Количество дверей | 4 |
Количество мест | 5 |
Длина | 4250 мм |
Ширина | 1735 |
Высота | 1525 мм |
Колесная база | 2630 мм |
Колея передняя | 1466 мм |
Колея задняя | 1456 мм |
Объем багажника минимальный | 510 л |
Расположение двигателя | Спереди, поперечно |
Объем багажника максимальный | 1390 см3 |
Мощность | 75 л.с. |
При оборотах | 5500 |
Крутящий момент | 112/3000 н*м |
Система питания | Распределенный впрыск |
Наличие турбонадува | — |
Газораспределительный механизм | ohc |
Расположение цилиндров | Рядный |
Количество цилиндров | 4 |
Диаметр цилиндра | 79.5 мм |
Ход поршня | 77мм |
Степень сжатия | 9.5 |
Количество клапанов на цилиндр | 2 |
Топливо | АИ-95 |
Привод | Передний |
Кол-во передач (мех) | 5 |
Тип передней подвески | Амортизационная стойка |
Тип задней подвески | Винтовая пружина |
Передние тормоза | Дисковые |
Задние тормоза | Барабанные |
Усилитель руля | + |
Тип рулевого управления | Шестерня-рейка |
Максимальная скорость | 164 км/ч |
Время разгона (0-100 км/ч) | 13 c |
Расход топлива в городе | 9.2 л/100км |
Расход топлива на шоссе | 5.5 л/100км |
Объем топливного бака | 50 л |
Снаряженная масса автомобиля | 975 кг |
Допустимая полная масса | 1535 кг |
Размер шин | 165/80 R14 |
Dacia Logan 1.5 dCi (65 Hp) | |
Тип кузова | Седан |
Количество дверей | 4 |
Количество мест | 5 |
Длина | 4250 мм |
Ширина | 1735 |
Высота | 1525 мм |
Колесная база | 2630 мм |
Колея передняя | 1466 мм |
Колея задняя | 1456 мм |
Объем багажника максимальный | 510 л |
Расположение двигателя | Спереди, поперечно |
Объем багажника максимальный | 1461 см3 |
Мощность | 65 л.с. |
При оборотах | 4000 |
Крутящий момент | 160/2000 н*м |
Система питания | Дизель Н.В |
Наличие турбонадува | Турбонаддув |
Расположение цилиндров | Рядный |
Количество цилиндров | 4 |
Диаметр цилиндра | 76.0 мм |
Ход поршня | 80.5мм |
Степень сжатия | 18.3 |
Количество клапанов на цилиндр | 2 |
Топливо | дизельное топливо |
Привод | Передний |
Кол-во передач (мех) | 5 |
Тип передней подвески | Винтовая пружина |
Тип задней подвески | Винтовая пружина |
Передние тормоза | Дисковые |
Задние тормоза | Барабанные |
Усилитель руля | + |
Максимальная скорость | 155 км/ч |
Время разгона (0-100 км/ч) | 15.5 c |
Расход топлива в городе | 5.8 л/100км |
Расход топлива на шоссе | 4.3 л/100км |
Объем топливного бака | 50 л |
Снаряженная масса автомобиля | 1065 кг |
Допустимая полная масса | 1600 кг |
Размер шин | 185/65R15 |
Dacia Logan 1.6 i (87) | |
Тип кузова | Седан |
Количество дверей | 4 |
Количество мест | 5 |
Длина | 4250 мм |
Ширина | 1735 |
Высота | 1525 мм |
Колесная база | 2630 мм |
Колея передняя | 1466 мм |
Колея задняя | 1456 мм |
Объем багажника минимальный | 510 л |
Расположение двигателя | Спереди, продольно |
Объем багажника максимальный | 1598 см3 |
Мощность | 87 л.с. |
При оборотах | 5500 |
Крутящий момент | 128/3000 н*м |
Система питания | Распределенный впрыск |
Наличие турбонадува | — |
Газораспределительный механизм | — |
Расположение цилиндров | Рядный |
Количество цилиндров | 4 |
Диаметр цилиндра | 79.5 мм |
Ход поршня | 80.5мм |
Степень сжатия | 9.5 |
Количество клапанов на цилиндр | 2 |
Топливо | АИ-92 |
Привод | Передний |
Кол-во передач (мех) | 5 |
Тип передней подвески | Амортизационная стойка |
Тип задней подвески | Винтовая пружина |
Передние тормоза | Дисковые |
Задние тормоза | Барабанные |
Усилитель руля | + |
Тип рулевого управления | Шестерня-рейка |
Максимальная скорость | 175 км/ч |
Время разгона (0-100 км/ч) | 11.5 c |
Расход топлива в городе | 10 л/100км |
Расход топлива на шоссе | 5.8 л/100км |
Объем топливного бака | 50 л |
Снаряженная масса автомобиля | 980 кг |
Допустимая полная масса | 1540 кг |
Размер шин | 185/65 R15 |