Redesign
The 2024 Chevrolet S10 Max is a brand-new car. The previous model, which was produced for over a decade, is now replaced by the new one, which offers many novelties. There are many mechanical innovations, but you will also notice the new styling. The new version looks much better than the old one. The styling of the new pickup is aggressive with sharper lines, making it more attractive.
The new model, like its predecessor, is available in a variety of configurations so that buyers can customize their model. The body style is a good example of this since you can choose from the Chassis Cab and regular pickups with Regular or Crew Cab layouts.
The exterior of the 2024 Chevrolet S10 Max features 16″ aluminum wheels, manual adjustable halogen taillights, and headlights. There are 6 exterior colors available. The Double Cab Turbo version 4×4 has a body-colored fascia, side mirrors, and door handles, along with a bedliner spray. The bed also has six external hooks for fastening. The interior of the Chevrolet S10 Max 2023 features a 10-inch touch screen with smartphone compatibility, 4 speakers and keyless entry and ignition buttons, automatic air-conditioning with rear vents, and leather touch seating.
Two engine options are available for the new Chevrolet truck line that offer fuel efficiency. A 2.4L 4-cylinder engine with a modest 141 horsepower and torque of 148 lb.-ft. is paired with a 5-speed transmission. A 2.0L engine, with 218 horsepower and 258 lb.-ft. of torque, is the upgrade. It’s paired with a 6-speed manual transmission. The Chassis Cab model of the truck is capable of pulling up to 1.2 tonnes (about 2,640 lbs), while models with the 2.4-liter engine can tow up to 1.5 tonnes (about 3,300 lbs).
The 2024 Chevrolet S10 Max’s starting price is $19,215 which is the same as the Ford Maverick. If you choose to buy the top-of-the-line Double Cab Turbo, the price will quickly rise to 599.900 Mexican Pesos (30,342 USD). The vehicle will become available through the Chevrolet Dealer Network in Mexico Republic at the start of May 2022. The new truck is produced in China.
2024 Chevrolet S10 Max Interior
Эффективность
В зависимости от нагрузки и условий движения запас хода может значительно варьироваться: для модели 1997 года со свинцово-кислотным аккумулятором запас хода в городе составлял 73,2 км; смешанная автономия город / шоссе — 76 км); запас хода составлял 97 км при постоянной работе со скоростью 72 км / ч или меньше. Время разгона (0-80 км / ч) было указано как 13,5 секунды (при 50% заряда батареи — в опубликованной литературе указано, что время разгона было «еще меньше», когда пикап был полностью загружен).
Как и у EV1, максимальная скорость S-10 EV составляла 113 км / ч, что на 16 км / ч медленнее, чем у его родственного купе. Производительность модели 1998 года намного лучше с никель-металлогидридной батареей, с запасом хода около 140 км и временем разгона 10,9 секунды при 50% нагрузке.
- GM S10 EV с 1997 модельного года со свинцово-кислотным двигателем: 181 Втч / км
- GM S10 EV 1998 года выпуска со свинцово-кислотным двигателем: 280 Втч / км (городское движение) и 254 Втч / км (движение по шоссе, с максимальной скоростью 70 км / ч или меньше)
- GM S10 EV 1998 года выпуска с NiMH: 584 Втч / км (городское движение) и 534 Втч / км (движение по шоссе, с максимальной скоростью 70 км / ч или меньше)
Примечание: приведенные выше данные для GM S10 EV 1998 года с NiMH явно неверны. На этой странице указан никель-металлгидридный аккумулятор S10 с батареей на 29 киловатт-часов и запасом хода 116 км (EPA), что соответствует 250 Втч / км. Это соответствует версии NiMH автомобиля, имеющей аккумулятор на 162 кг легче, чем свинцово-кислотная модель.
- GM S10 EV с 1997 модельного года со свинцово-кислотным двигателем: 181 Втч / км (J1634)
- GM S10 EV с 1998 г.в. с NiMH: 171 Втч / км (J1634)
Дополнительные возможности
Несмотря на то, что S-10 EV был разработан с «базовой» отделкой, электрический S-10 в 1998 году по-прежнему оснащался в стандартной комплектации двумя подушками безопасности, тепловым насосом для кондиционирования и отопления, тормозами. АБС с полным приводом, рекуперативная тормоза, гидроусилитель руля, радио AM / FM и дневные ходовые огни, среди прочего. Для более холодного климата стандартным был топливный обогреватель, работающий на дизельном топливе из бака 6,4 л. Нагреватель работает, когда температура окружающей среды опускается ниже 3 ° C.
Поскольку производительность батарей значительно зависит от температуры, тепловой насос обеспечивает охлаждение батарей во время зарядки, когда это необходимо. Пассивная рециркуляция воздуха используется во время цикла движения для выравнивания колебаний температуры аккумуляторной батареи. Тепловой насос может быть активирован во время цикла движения в условиях сильного перегрева батареи выше 66 ° C, обычно из-за сильной разрядки батареи.
Technical specifications of the Chevrolet S10 2023
Through the technical data sheet of any vehicle you can find more details about it. With that in mind, we have brought down the main technical specifications of the Chevrolet S10 2023 . Check below:
Motor
- Motorization: 2.8
- Fuel: Diesel;
- Currency: Manual of 6 gears;
- Traction: 4 × 4;
- Direction: Electrical;
- Front suspension: Suspension type triangular and front with stabilizer bar, independent type wheel and coil springs;
- Rear suspension: Beam type suspension, rigid type wheel and blade beam springs;
- Brakes: Two disc brakes with two ventilated discs.
Dimensions and capacities
- Height (mm): 1.786;
- Width (mm): 1.874;
- Length (mm): 5.361;
- Weight (Kg): 2028;
- Tank (L): 76;
- Between-axes (mm): 3.096;
- Occupants: 5.
Year-to-year changes[]
1994
The Chevy S-Series pickup underwent a complete transformation in 1994.
The S-Series was available in both 2-wheel-drive and 4-wheel-drive versions, in both regular (with a short or long bed) and extended body versions. Although the S-Series offered only two trim levels, base and LS, a pair of special option packages (the Super Sport high-performance package and the ZR2 off-road package) were designed to appeal to buyers who prize performance.
1995
This year, the emphasis is on small refinements such as a driver’s-side airbag, improved 60/40 split bench seats and revised chassis packages. Extended body models will also be available this year. New daytime running lights (headlights that turn on with the engine) will be introduced as standard equipment later in the year. This is a safety feature that makes the truck more visible.
The standard engine is a 118-horsepower 2.2-liter ohv inline Four with rear-wheel drive (4×2). Optional engines are two versions of the 4.3-liter ohv V6. The 155-horsepower version features more low-speed torque than last year. The Enhanced high-output 4.3-liter V6 delivers 191 horsepower, and four-wheel drive (4×4). A 5-speed manual transmission is standard, and a 4-speed automatic overdrive is optional. A 2-speed transfer case with a floor-mounted shift lever allows shift-on-the-fly 4wd operation. A 2-speed electric-shift transfer case is optional.
Engine
There are two options for the powertrain. The base models are powered by a 2.4-liter inline-4 engine that produces 158 horsepower, and 170 pound feet of torque. This engine is paired with a five-speed automatic transmission. The rear-wheel drive layout is standard. However, the 4WD option is also available. This engine can tow up to 3.500 lbs.
The top-of-the-line models are equipped with a turbo-four 2.0-liter engine that produces 218 horsepower and a torque of 258 pound-feet. This engine is also paired with a six-speed automatic transmission and four-wheel drive as standard.
2024 Chevrolet S10 Max Changes
Chevrolet S10 2023
With some significant changes in its look, the new Chevrolet S10 2023 brings to the US Europe market novelties in its third generation. One is its new technology that further optimizes the transmission couplings, thereby reducing noise inside the cab.
➤ See also the news of the 2023 models:
- Fiat Toro 2023
- Toyota Hilux 2023
In addition to this, the model also features a new fuel consumption and makes the vehicle even more comfortable so that its users have legal experiences when riding with the vehicle.
In its visuals, the Chevrolet S10 2023 features headlights with black masks and Chevrolet ties (on the grille and back cover) that are black, such as the hoop wheels 18.
His painting is evidently black in the same way as the cabin, where benches, doors and ceiling are lined with black fabric.
Its main competitors:
Considered a super complete pickup, the new Chevrolet S10 2023 has as its main competitors the following models:
- Strada;
- Toro;
- Saveiro;
- Hilux.
Retail prices[]
As of May 13, 1993:
- $9,655 (1994 Chevrolet S-10 4×2 Short Bed Pickup)
- $9,955 (1994 Chevrolet S-10 4×2 Long Bed Pickup)
- $10,790 (1994 Chevrolet S-10 LS 4×2 Short Bed Regular Cab)
- $11,366 (1994 Chevrolet S-10 LS 4×2 Long Bed Regular Cab)
- $11,790 (1994 Chevrolet S-10 LS 4×2 Extended Cab)
- $14,155 (1994 Chevrolet S-10 4×4 Short Bed Pickup)
- $14,455 (1994 Chevrolet S-10 4×4 Long Bed Pickup)
- $15,290 (1994 Chevrolet S-10 LS 4×4 Short Bed Regular Cab)
- $15,866 (1994 Chevrolet S-10 LS 4×4 Long Bed Regular Cab)
- $16,310 (1994 Chevrolet S-10 LS 4×4 Extended Cab)
As of late 1994:
- $10,395 (1995 Chevrolet S-10 4×2 Short Bed Pickup)
- $10,705 (1995 Chevrolet S-10 4×2 Long Bed Pickup)
- $11,410 (1995 Chevrolet S-10 LS 4×2 Short Bed Regular Cab)
- $11,705 (1995 Chevrolet S-10 LS 4×2 Long Bed Regular Cab)
- $12,510 (1995 Chevrolet S-10 LS 4×2 Extended Cab)
- $14,765 (1995 Chevrolet S-10 4×4 Short Bed Pickup)
- $15,340 (1995 Chevrolet S-10 4×4 Long Bed Pickup)
- $15,770 (1995 Chevrolet S-10 LS 4×4 Short Bed Regular Cab)
- $16,335 (1995 Chevrolet S-10 LS 4×4 Long Bed Regular Cab)
- $16,870 (1995 Chevrolet S-10 LS 4×4 Extended Cab)
As of mid-1995:
- $10,520 (1995 Chevrolet S-10 4×2 Short Bed Pickup)
- $10,830 (1995 Chevrolet S-10 4×2 Long Bed Pickup)
- $11,535 (1995 Chevrolet S-10 LS 4×2 Short Bed Regular Cab; optional)
- $11,830 (1995 Chevrolet S-10 LS 4×2 Long Bed Regular Cab; optional)
- $12,835 (1995 Chevrolet S-10 LS 4×2 Extended Cab)
- $14,890 (1995 Chevrolet S-10 4×4 Short Bed Pickup)
- $15,465 (1995 Chevrolet S-10 4×4 Long Bed Pickup)
- $15,895 (1995 Chevrolet S-10 LS 4×4 Short Bed Regular Cab; optional)
- $16,460 (1995 Chevrolet S-10 LS 4×4 Long Bed Regular Cab; optional)
- $17,195 (1995 Chevrolet S-10 LS 4×4 Extended Cab)
As of September 4, 1995:
- $11,070 (1996 Chevrolet S-10 4×2 Short Bed Pickup)
- $11,380 (1996 Chevrolet S-10 4×2 Long Bed Pickup)
- $12,085 (1996 Chevrolet S-10 LS 4×2 Short Bed Regular Cab)
- $12,380 (1996 Chevrolet S-10 LS 4×2 Long Bed Regular Cab)
- $12,485 (1996 Chevrolet S-10 LS 4×2 Sportside Regular Cab)
- $13,785 (1996 Chevrolet S-10 LS 4×2 Extended Cab)
- $14,985 (1996 Chevrolet S-10 LS 4×2 Sportside Extended Cab)
- $15,710 (1996 Chevrolet S-10 4×4 Short Bed Pickup)
- $16,285 (1996 Chevrolet S-10 4×4 Long Bed Pickup)
- $16,715 (1996 Chevrolet S-10 LS 4×4 Short Bed Regular Cab)
- $17,280 (1996 Chevrolet S-10 LS 4×4 Long Bed Regular Cab)
- $17,115 (1996 Chevrolet S-10 LS 4×4 Sportside Regular Cab)
- $18,215 (1996 Chevrolet S-10 LS 4×4 Extended Cab)
- $18,615 (1996 Chevrolet S-10 ZR2 Sportside Extended Cab)
During the first quarter of 1996, regular cab trucks had their prices increased by $200, and the extended cabs by $400.
As of July 27, 1997:
- $11,703 (1997 Chevrolet S-10 4×2 Regular Cab 6.1′ Pickup)
- $12,003 (1997 Chevrolet S-10 4×2 Regular Cab 7.4′ Pickup)
- $12,553 (1997 Chevrolet S-10 4×2 LS Regular Cab 6.1′ Pickup)
- $12,853 (1997 Chevrolet S-10 4×2 LS Regular Cab 7.4′ Pickup)
- $13,003 (1997 Chevrolet S-10 4×2 LS Sport Regular Cab Pickup)
- $14,553 (1997 Chevrolet S-10 4×2 LS Extended Cab 6.1′ Pickup)
- $15,003 (1997 Chevrolet S-10 4×2 LS Sport Extended Cab Pickup)
- $16,353 (1997 Chevrolet S-10 4×4 Regular Cab 6.1′ Pickup)
- $16,685 (1997 Chevrolet S-10 4×4 Regular Cab 7.4′ Pickup)
- $17,253 (1997 Chevrolet S-10 4×4 LS Regular Cab 6.1′ Pickup)
- $17,680 (1997 Chevrolet S-10 4×4 LS Regular Cab 7.4′ Pickup)
- $17,703 (1997 Chevrolet S-10 4×4 LS Sport Regular Cab Pickup)
- $19,153 (1997 Chevrolet S-10 4×4 LS Extended Cab 6.1′ Pickup)
- $19,603 (1997 Chevrolet S-10 4×4 LS Sport Extended Cab Pickup)
Обновления за 1998 год
В то время как стандартный S-10 перешел на переработанный передний обтекатель в 1998 году, электрический S-10 сохранил тот же передний обтекатель, что и модель 1994-1997 годов, за исключением композитных фар в 1998 году по сравнению с полными фарами. год. Интерьер был также обновлен в 1998 году как модели внутреннего сгорания, добавив боковую подушку безопасности пассажира. Не считая передней панели, уникальной нижней юбки бампера и наклейки с надписью «Electric» внизу дверей, внешняя разница между версией Electric и оригинальным S-10 практически отсутствует. Любое изменение, даже небольшое, положительно сказалось на снижении аэродинамического сопротивления пикапа. Эти изменения включали закрытую решетку радиатора и переднюю воздушную юбку, поддоны под передней подвеской, уплотнение между кабиной и платформой пикапа, а также полуцилиндровую крышку багажника на задней части кузова.
Equipment found on Chevrolet S10 2023
As previously mentioned, the Chevrolet S10 2023 is considered a quite complete vehicle, offering its users various safety features, comfort, stability and a lot of technology.
In order for you to be inside the series items present in this release, we listed below its principals. Look:
- Air conditioning;
- Chromed shift lever;
- Benches are in dark fabrics;
- MyLink 2 multimedia center with Google Android Auto (including Maps and Waze browsers), Apple Car Play and the OnStar system;
- Fog lights and lantern;
- Electrical direction;
- Complete electric trio;
- Electrochromic internal rear view mirror;
- Rear parking sensor;
- Double airbag;
- ABS brakes with EDB;
- Emergency braking assistant;
- Electronic control of descent;
- Assistant rampart;
- Traction selector 4 × 2/4 × 4/4 × 4 with reduced.
Дизайн
General Motors начала с короткой кабины, короткой станины пикапа S-10 (кузов 180 см), с базовой отделкой и полуторкой. Вместо рядного четырехцилиндрового двигателя или двигателя внутреннего сгорания V6 электрический S-10 EV был оснащен трехфазным асинхронным двигателем мощностью 85 кВт (114 л.с.) с жидкостным охлаждением, созданным на основе электрического купе GM EV1. EV1 имел двигатель мощностью 100 кВт; GM уменьшила размер двигателя S-10EV из-за увеличения веса и сопротивления пикапа, чтобы не перегружать батареи.
В дополнение к уменьшенному объему двигателя большая часть силовой электроники EV1 была перенесена непосредственно на S-10 EV, что вынудило S-10 electric использовать конфигурацию с передним приводом, в отличие от конфигурации с передним приводом. -колесный привод стандартного S-10 и конкурирующего Ford Ranger EV.
Аккумуляторы
Подобно Gen 1 EV1, были варианты свинцово-кислотных и никель-металлгидридных аккумуляторов. В Chevrolet S-10 EV 1997 года использовалась свинцово-кислотная батарея. Блок 635 кг, произведенный компанией Delco Electronics, состоял из 27 батарей, одна из которых была обозначена как «вспомогательная». Они предлагали 16,2 киловатт-часов для приведения в движение. В 1998 году была также доступна никель-металлическая гибридная (NiMH) батарея ovonic; эти батареи были легче (473 кг) и имели общую емкость 29 киловатт-часов для большей автономности. NiMH также имеет более длительный срок службы, но стоит дороже, чем свинцово-кислотный вариант. Аккумуляторная батарея располагалась между направляющими шасси под кузовом пикапа. На всех типах батарей используется пассивная система контроля и управления батареями; это означало, что избыточная энергия была растрачена ячейками с более высоким зарядом, в то время как остальные ячейки достигли такого же состояния заряда.
Зарядка
S-10 EV заряжается с помощью зарядного устройства Magne, производимого дочерней компанией General Motors Delco Electronics. Поддон с индуктивной нагрузкой — модель J1773 или «большой» поддон. Небольшой поддон также можно использовать с адаптером для правильного размещения. Стандартное зарядное устройство — 220 В, 30 А (6,6 кВт); есть также «комфортное» зарядное устройство на 110 В, 15 А и мощная версия с быстрой зарядкой. Чтобы получить доступ к загрузочному порту транспортного средства, нужно перевернуть рамку переднего номерного знака вниз. Система разработана таким образом, чтобы быть безопасной даже при использовании под дождем.
Interior
The interior was completely redesigned, and this new design has improved in many aspects. The dashboard is a good example, as it looks much better than before. The materials look great, and the new design is also very attractive. Overall build quality and tech features are also very good. The instrument cluster, on the other hand, is more traditional.
The 2024 Chevrolet S10 Max is slightly smaller than the North American Colorado but still has enough space to comfortably accommodate adults. The Regular Cab has only one row of seats. However, the Crew Cab adds a second row that is quite accommodating for adults.