Audi a6 2022 года: все подробности о рестайлинге

2022 audi a6 avant e-tron concept wallpapers - wsupercars

2022 Audi A6 Allroad

So far the German Tuning house ABT is known worldwide for turning an ordinary Audis into a supercar-hitting monster. We’ve covered some of our recent creations, which include the RS6 Avant which has seen the normal power output of the V8 4.0-liter twin-turbo of 592 horsepower increase to an astonishing 740 hp. That is hypercar territory. He’s also built the RS7 with more power than the Lamborghini Aventador, so it’s safe to say these guys know exactly what they’re doing.

That brings us to ABT’s newest creation: turning the humble A6 Allroad into a sleeper that can beat some of the more exotic cars. ABT has touched a large part of Audi’s car lineup in one way or another, but the A6 Allroad has unfairly slipped over the course of some time. Now that’s fixed.

ABT focuses on this family-friendly wagon and the finish is really impressive. ABT starting with the 55 TFSI comes with a 3.0-liter turbo V6 engine, and without any hardware upgrade, and a simple flash tune has managed to increase the stock of 340 hp to the more serious 408 hp. That’s a tremendous leap for software-specific upgrades.

After that, ABT switched to the most powerful diesel variant in its lineup, the 55 TDI which is equipped with a 3.0-liter turbodiesel V6. Power stock has been increased from 349 hp and massive 516 lb-ft of torque to 384 hp, and 560 lb-ft of bone-crushing torque. That’s a lot of power for a wagon that isn’t considered a performance model.

The Model 50 TDI also gets a 44 hp boost and 37 lb-ft of torque. Another highlight is the ABT Sound Control system which can be adjusted to produce the right amount of noise from a newly tuned engine.

Above and on top of the engine upgrade, ABT offers the A6 Allroad with two-wheel options, namely FR in 20 inches or 21 inches, or GR, stunning multi-spoke wheels in 20 inches.

The interior can be upgraded with a new engine start-stop button and a shift knob cover, both in carbon fiber. If you want to look your best, you can even get an ABT logo projector lamp when getting in or out of the car.

2022 Audi A6 Price

With no changes planned, we expect the Audi A6 2022 to experience only a slight price increase compared to the current model, which ranges from $ 55,945 to $ 110,045 (including destination costs).

Specifications for the UK-based model have not yet come out, but European trims accept 19-inch alloy wheels, LED Matrix headlamps, full S sports body kits, and sport-tuned suspensions.

Inside, the wagon has a sporty cabin, a 12.3-inch digital instrument cluster, and a 10.1-inch touch screen infotainment system.

Prices for the British model have not yet come out, but in Germany, it starts from € 71,940, which is around $ 78,000.

In the US, we did not get the Avant A6. Instead, there are the A6 Allroad or the RS twins. None of them displays a hybrid system.

A6 Allroad is stylish with a single-frame grille inspired by Bane’s mask. Other design elements are in line with other Audi products and their carts are proportional from all angles. It comes standard with 20-inch wheels.

On the inside, the center console looks asymmetrical and funky, but functional. Even in the front room, the train did not disappoint.

Power is sent to all wheels and the train requires 5.1 seconds to run up to 60 mph from traffic. The Audi A6 Allroad is sold at an initial price of $ 65,900.

О главном

Марка Audi была для меня всегда воплощением высоких, иногда даже изощренных технологий. Вот лишь некоторые примеры из истории: 5-цилиндровый мотор, полный привод quattro, алюминиевый кузов… И куда прикатилось это царство чистой техники! Пресс-релиз начинается и большей частью посвящен электронике вообще и системе MMI – развлекательно-вспомогательной игрушке – в частности. А эти экраны, на которых можно по своему вкусу размещать кнопки-иконки? Даже включение аварийной сигнализации сделали сенсорным! Красиво, конечно, но вслепую ее теперь не найдешь. А подключение к Интернету, а коммуникация со смартфоном?

Впрочем, в цифровом мире именно такая техника и правит бал

И вот уже мне, как потребителю неважно, сколько там цилиндров и из чего сделан подрамник, как машина ввинчивается в повороты, сколько у нее сцеплений (на самом деле – два) и какое напряжение в бортовой сети; главное – автомобиль раздает Wi-Fi и умеет сам выбирать скорость. Когда эта мысль пришла мне в голову, я по-новому посмотрел на всю «умную» электронную начинку Audi A6 и согласился с актуальным слоганом бренда: «Воплощение безупречности»

И кстати, насчет напряжения: на новой «шестерке» реализована схема так называемого умеренного гибрида. Это когда двигатель выключается еще при движении накатом, но все усилители действуют, а топливо экономится (до 0,7 л/100 км, по данным фирмы). Мощный стартер-генератор работает при напряжении 48 В и соединен с собственной литий-ионной батареей. Так что, как видим, и чистая техника никуда не делась…

Дело за малым – проверить, как это великолепие станет работать в России. Что-то мне подсказывает: все будет в порядке. И с навигацией, и с умеренным гибридом, и, надеюсь, с ценами. Подождем российской премьеры, осталось уже немного.

Технические характеристики Audi A6 50 TDI quattro

Габаритные, размеры, мм

4939х1886х1457 

Колесная база, мм

2924

Диаметр разворота, м

11,1

Дорожный просвет, мм

н.д.

Объем багажника, л

530

Снаряженная масса, кг

1825–1900

Тип двигателя

дизельный V6

Рабочий объем, куб. см

2967

Макс. мощность, л.с./об/мин

286/3500–4000

Макс. момент, Нм/об/мин

620/2250–3000

Привод

полный

Трансмиссия

8-диапазонная автоматическая

Макс. скорость, км/ч

250

Время разгона 0–100 км/ч, с

5,5

Расход топлива (средний), л/100 км

5,5–5,8

Объем бака, л

63

Ну чем не самолет!

Если вам приходится более-менее регулярно летать, вы наверняка обращали внимание на звуковой сигнал почти сразу после взлета – это пилот воздушного судна включает автопилот. С появлением и развитием устройств адаптивного круиз-контроля я тоже все чаще играю в летчика: выруливаю со стоянки и включаю «круиз», особенно если путь не близкий и дорога хорошая

Надо лишь правильно задать скорость и дистанцию до едущих впереди машин, а дальше автомобиль сам будет их поддерживать. Главное – не пропустить знак или объект, у которого пора изменить скорость. Например, в городе или перед серпантином.

Только отъехав (не отлетев) от аэропорта на приличное расстояние, я осознал, что единожды нажал на рычажок, а дальше мой «лайнер» А6 уверенно влился в поток и помчался по автомагистрали. Минутку, а какая здесь скорость разрешена? Вот она, на экране системы MMI Navigation Plus – «90» в красном кружке. И ровно столько держит автомобиль, притормаживая и разгоняясь вместе с потоком. Знак сменился на «110» – и он ускорился. Появился временный «70» – сам же и притормозил.

Позже, на местных дорожках между и внутри португальских городков, я не раз восхищался этим симбиозом адаптивного круиз-контроля и навигации: А6 не первая модель Audi, где это реализовано, но именно она позволила подробно изучить автоматику. Временный знак машина видит, причем в буквальном смысле. Закрытые повороты знает, так что если перед первым-вторым я заранее нажимал на тормоз, то потом доверял снижать скорость самому автомобилю. Использует Интернет (оплачен на три года вперед), а при необходимости переходит в офлайн. Карты, кстати, автоматически обновляются четыре раза в год. Учитывая, что автомобиль еще обучен самостоятельно втискиваться в бутылочное горлышко ремонтов и останавливаться и трогаться в пробках, водителю действительно не приходится (ну почти не приходится) задействовать педали.

Зато баранка, красиво подрезанная снизу (опция), – другое дело. Новая «шестерка» подруливает лишь до некоторого предела, потом надо крутить «штурвал» самостоятельно. Жаль только, что момент, когда необходимо брать управление на себя, никак не обозначен… А еще жаль, что такой уверенный, я бы даже сказал, местами самоуверенный автопилот панически боится велосипедистов. И машин, уходящих с моей траектории. Я-то уже просчитал, что путь вот-вот будет свободен, а мой электронный напарник бьет по тормозам. Хорошо хоть, не ставит седан колом.

Понятно, что такое объединение систем – пока еще новация, есть что дорабатывать, но в целом этому ассистенту я готов доверять, пожалуй, на 90%. Не говорю об автономном движении, упаси господи, а именно о помощнике. Водитель остается водителем, но утомительная задача скрупулезно выдерживать скорость с него снята. И штрафы больше не страшны. Отлично!

Я даже подумал, что с такой точной системой можно будет разрешить кое-где ездить и быстрее, учитывая, что знаки установлены с запасом (у нас иногда даже с двукратным). Прогресс меняет ПДД? Возможно.

А был ли дизельгейт?

Чем еще хорош такой ассистент, он дотошно повторяет режимы на одном и том же маршруте, не «газуя» и не тормозя понапрасну. А значит, позволяет сравнить эффективность и экономичность машин с разными силовыми агрегатами. И вот я по очереди отправляюсь на один и тот же круговой маршрут на трех седанах.

Первый – дизельный Audi A6 50 TDI quattro, за невнятным новым обозначением которого скрывается 3-литровая «шестерка» мощностью 286 л.с. Трансмиссия – классическая схема quattro с механическим самоблокирующимся Torsen, распределяющим момент от обычного дорожного соотношения 40/60 до 70/30 и до 15/85 (вперед/назад). С удовольствием еду (просто рулю) по городкам и соединяющим их местным дорожкам, на которых виражей значительно больше, чем прямых участков. Автопилот справляется сам почти со всеми 28 км тестового участка, лишь пару раз мне приходится вмешаться: притормозить перед особенно крутым поворотом, куда машина собралась как-то чересчур прытко занырнуть, и нажать на «газ», когда помощник испугался велосипедиста. Наверное, сам я где-то ехал бы быстрее, где-то медленнее… Итог: маршрут пройден со средней скоростью 36 км/ч, расход топлива – 7,9 л/100 км.

Следующий – Audi A6 55 TFSI quattro, который вместе с предыдущей версией составит пару на российском рынке. Под капотом – бензиновая 3-литровая «шестерка» мощностью 340 л.с. Привод полный, выполнен по технологии Ultra, то есть в обычных режимах ведут преимущественно передние колеса («Торсену» здесь дали отставку, зато применили 7-ступенчатый робот S-tronic с двумя сцеплениями). Те же 28 км, но реверсивный светофор был зеленый, поэтому средняя скорость выше – 39 км/ч. На расходе это едва ли сказалось, поскольку на остановках и даже раньше, при накате, мотор выключается. Экономичность (точнее, неэкономичность) – 9,5 л на «сотню».

Поколение
VI
Тест-драйвов
4

Поколение
I
Тест-драйвов

Dongfeng Aeolus Shine Max (седан)

Поколение
I
Тест-драйвов
1

В принципе уже все понятно, но для чистоты эксперимента иду на третий круг на модификации с 2-литровым 4-цилиндровым дизелем мощностью 204 л.с. (будет представлен на европейском рынке). В условиях местных сельских дорог и улочек его хватает с избытком, и я бы не поручился с завязанными глазами определить, на какой машине сейчас ехал. Потерь в динамике нет, странный непрестижный шильдик «40» (что бы это значило?) можно снять и торжествовать на финише: те же 28, те же 39 (спасибо, зеленый свет) и 6,8 л/100 км.

Стоит ли после такого спрашивать, почему вся Европа тарахтит дизелями? Кого там испугаешь дизельгейтом?

Audi A6 2022 Interior

The interior of the Allroad must look very similar to the A6 sedan, which means it will be sleek, modern, and well-made with high-quality materials.

To access most of the car’s secondary controls, including the HVAC system and driving mode, the driver must use the touch screen on the center console.

The dual-screen settings work well and provide haptic feedback, but some drivers may find it annoying. The A6 Allroad will no doubt offer more cargo space than the sedan, which fits our six suitcases in luggage.

The Mercedes-Benz E-class wagon and Volvo V90 Cross Country-the A6 Allroad are the main competition-fit 11 and eight items in cases, respectively, inside their cargo area with their rear seats in place.

2022 Audi A6 E-Tron

The new sedan, which can be called the A6 Sportback e-Tron based on the existing range, will sit along with thee-Tron, e-Tron Sportback, and Q4 e-Tron in various battery-powered expands for the German luxury brand.

Importantly, it will be the first Audi e-Tron model built on the ‘PPE’ architecture, which has been specifically designed for Audi and Porsche models and is different from the basics of the e-Tron and e-Tron GT / Porsche Taycan.

The PPE platform is set to form the basis of various EVs from both brands, including the next-generation Porsche Macan because it has been designed to accommodate low and high-floor models (sedans and SUVs may be available).

It features a rear-mounted motor as standard, but can also load a second motor in the front axle for all-wheel-drive models.

The battery uses the latest 800V system, which makes it capable of ultra-fast 350kW charging, the same as that used by Taycan. The range of values ​​is around 480 km.

The new model will not go on sale until 2022 but will be an important model for the brand, providing four rival rings for the popular Tesla Model 3. It will also report on the debut of the next e-Tron evolution.

Audi A6 2022 Facelift

So far for the Audi A6 2022 Facelift, there is no official information yet but there is a big hope for a better future. Back in the seventh generation Audi A6, the pre-facelift edition comes with three variants, namely 2.0 TFSI, 2.8 TFSI, and 3.0 TFSI Quattro.

For the seventh generation of the facelift edition, Garuda Mataram Motor as the holder of the Audi brand presents the 1.8 TFSI variant as the lowest variant, and the 3.0 TFSI Quattro Luxury and 3.0 TFSI Quattro S-Line Sport as its highest variant.

Even though the 1.8 TFSI variant is the lowest, its features are no less sophisticated and capable, they are still given the latest features that further add to the allure of this car.

The exterior of the 2015 Audi A6 1.8 TFSI offers a refresher through the addition of supporting accessories that make it look more sporty and dynamic but does not diminish the luxurious impression of this car.

The front of the 2015 Audi A6 1.8 TFSI has a Xenon headlamp and is equipped with DRL. The front grille is in keeping with Audi’s trademark, in the form of a hexagon with two short sides and four long sides.

The front grille of this car is designed to be latticed with parallel horizontal trims and uses chrome accents and has the Audi logo, which exudes an elegant and bold impression of this car. The fog lamp placed on the black bezel adds to the sporty impression of this car.

The side of the 2015 Audi A6 1.8 TFSI gives a strong impression of a sedan. The 18-inch alloy rims make it look sporty and the chrome-accented window trim and door handles to accentuate the elegant side.

The rear of the 2015 Audi A6 1.8 TFSI has a rear combination stop lamp that is LED with a futuristic design. The rear bumper with a bumper guard and a trapezoidal muffler cutter accented with chrome adds to the sportiness of this car.

The interior of the 2015 Audi A6 1.8 TFSI still looks functional and elegant like the pre-facelift version. But this time pinned on the latest features that will increase the functional essence and elegance of this car.

The 2015 Audi A6 1.8 TFSI dashboard still uses a combination of black with wood-accented garnishes so that it looks more stylish and elegant. In the center of the dashboard is a touch screen with Audi Connect technology which is equipped with the latest advanced features such as Multi-Media Interface (MMI) Navigation Plus with MMI Touch, Juke Box, and USB Port. Even Audi Connect is also connected to the internet using a sim card and can be used by eight gadgets.

The AC control is Automatic Climate Control which will regulate the temperature in the cabin automatically and there is a One Push Ignition System which makes it easy to operate the car with just one button.

The steering wheel of the Audi A6 1.8 TFSI 2015 is covered with leather and is equipped with an Audio Steering Switch that will make it easier to adjust the audio system without having to remove the steering wheel. In addition, there is Cruise Control which will keep the car’s speed stable without having to frequently step on the gas pedal.

Audi A6 1.8 TFSI 2015 seats are designed in 2 rows and can accommodate up to 5 passengers. This car seat uses quality material covered in leather with a touch of Alcantara accents, especially on the front passenger and driver seats.

The five-star results issued by NCAP definitely indicate that the 2015 Audi A6 1.8 TFSI has qualified safety features. Besides using the MIB-II platform which is combined with aluminum in several parts of the body so that the car body is more robust, some of them are Front Airbags and Side Airbags which are equipped with seat belts with pre-tensioners to provide safe protection for the driver and passengers.

ISOFIX is also given if you have a baby to keep your baby safe during the trip. There is Electronic Stability Control which will keep the car in a stable condition when passing certain roads.

The security feature is an immobilizer that is integrated with an alarm so that it will keep your car safe when it is left behind. The parking camera integrated with the parking sensor will make it easier for the driver to reverse or park his car.

2022 Audi A6 Specs

Audi has launched a new plug-in hybrid trim for its cart, the A6 Avant. It is based on the A6 Avant 55 TFSI trim, the plug-in model was first revealed at the 2019 Geneva Motor Show.

This is not a new power train because it already performs tasks in the hybrid version of the plug-in of the A7 Sportback and Q5. The cart will be able to cover 32 miles of battery power alone.

A neat add-on for one of the most popular station wagons, right? The system is mated to a 2.0-liter, four-cylinder turbocharged plant that produces 362 horses and 369 pound-feet.

Power is sent to all wheels via a seven-speed automatic gearbox. Audi said that the train can run up to 62 mph in 5.7 seconds and run up to 155 mph before the speed governor kicks in.

The automaker claims that the Avant A6 can run 32 miles in electric mode with speeds of up to 84 mph. The cart will also feature three driving modes – electric, hybrid, and gasoline power. Electric power and gasoline.

Hybrids ensure maximum efficiency and store them in electric mode for the maximum amount of time possible. This system also considers information from navigation, traffic data, the output from sensors, and driving style.

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
АвтоРалли
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: