KIA Soul комплектации и цены
Выберите комплектацию, чтобы посмотреть базовое и дополнительное оборудование, которое входит в её состав.
Soul
Комплектация | Кузов | Двигатель | Мощность | Коробка | Привод | Разгон | Скорость | Расход | Цена |
Classic | бензин 1.6 л. | 123 л.с. | MT | Передний | 11.2 сек. | 182 км/ч. | 9.0 | 6.1 | 7.2 | 1 829 900 | |
Classic | бензин 1.6 л. | 123 л.с. | АТ | Передний | 12 сек. | 180 км/ч. | 9.3 | 6.2 | 7.4 | 1 889 900 | |
Comfort | бензин 1.6 л. | 123 л.с. | MT | Передний | 11.2 сек. | 182 км/ч. | 9.0 | 6.1 | 7.2 | 1 889 900 | |
Comfort | бензин 1.6 л. | 123 л.с. | АТ | Передний | 12 сек. | 180 км/ч. | 9.3 | 6.2 | 7.4 | 1 939 900 | |
Luxe | бензин 1.6 л. | 123 л.с. | АТ | Передний | 12 сек. | 180 км/ч. | 9.3 | 6.2 | 7.4 | 2 019 900 | |
Luxe | бензин 2 л. | 150 л.с. | АТ | Передний | 10.2 сек. | 186 км/ч. | 10.8 | 6.3 | 8.0 | 2 109 900 | |
Prestige | бензин 1.6 л. | 123 л.с. | АТ | Передний | 12 сек. | 180 км/ч. | 9.3 | 6.2 | 7.4 | 2 159 900 | |
Prestige | бензин 2 л. | 150 л.с. | АТ | Передний | 10.2 сек. | 186 км/ч. | 10.8 | 6.3 | 8.0 | 2 249 900 | |
Style | бензин 2 л. | 150 л.с. | АТ | Передний | 10.2 сек. | 186 км/ч. | 10.8 | 6.3 | 8.0 | 2 309 900 | |
Premium | бензин 2 л. | 150 л.с. | АТ | Передний | 10.2 сек. | 186 км/ч. | 10.8 | 6.3 | 8.0 | 2 429 900 | |
Premium+ | бензин 2 л. | 150 л.с. | АТ | Передний | 10.2 сек. | 186 км/ч. | 10.8 | 6.3 | 8.0 | 2 499 900 | |
GT Line | бензин 1.6 л. | 200 л.с. | AMT | Передний | 7.8 сек. | 205 км/ч. | 8.9 | 5.7 | 6.9 | 2 509 900 |
В таблице указаны следующие данные: название комплектации, кузов, её двигатель (топливо, объём, мощность). Коробка передач (МТ — механическая, АТ — автоматическая, АМТ — роботизированная, CVT — вариатор). Разгон от 0 до 100 км/ч. Максимальная скорость автомобиля. Расход топлива на 100 км в литрах (в городе | на трассе | в смешанном цикле). Рекомендованная производителем цена на новый автомобиль(может быть не актуальной, уточните у официального дилера).
Интересно про машину
Начало выпуска корейка датируется 2008 годом. В Европе первые продажи стартовали весной 2009 года. С самого начала получать многочисленные награды разных номинаций. Это интересное дизайнерское решение, лучшая и безопасная машина для молодежи, лучший транспорт для буксировки прицепа. И это все только за первый год продаж.
Он получил признание среди потребителей не только на родине, в Европе, но и покорил Америку. Среди основных конкурентов модели можно выделить Citroen C3 Picaso, Ford Fusion, Mitsubishi ASX и другие. Но никто из претендентов не сможет превзойти авто по длине базы колес.
Small overlap front: passenger-side
Rating applies to 2015-19 models
Tested vehicle: 2018 Kia Soul wagon
The Kia Soul was redesigned for the 2014 model year. Beginning with 2015 models, the front-end and occupant compartment structure was strengthened to improve occupant protection in small overlap frontal crashes.
Two passenger-side small overlap frontal tests of the Soul were conducted, one by the Institute of a 2018 model and the other by Hyundai/Kia of a 2017 model as part of . Ratings are based on both tests.
Overall evaluation | A |
---|---|
Structure and safety cage | G |
Passenger injury measures | |
Head/neck | A |
Chest | G |
Hip/thigh | G |
Lower leg/foot | G |
Passenger restraints and dummy kinematics In both tests, the dummy’s head contacted the frontal airbag but then moved off toward the right side. In the Institute’s test, the head moved so far forward and to the right that it hit the dashboard. The side curtain airbag deployed and has sufficient forward coverage in both tests to protect the head from contact with side structure and outside objects. The side torso airbag also deployed. | M |
Driver injury measures | |
Head/neck | G |
Chest | G |
Hip/thigh | G |
Lower leg/foot | G |
Driver restraints and dummy kinematics | G |
Action shot taken during the Institute’s passenger-side small overlap frontal crash test.
The dummy’s position in relation to the door frame and dashboard after the crash test indicates that the passenger’s survival space was maintained well (Institute test car shown).
The dummy’s head slid off the right side of the frontal airbag and moved far enough forward to hit the dashboard hard (Institute test shown).
The passenger’s space was maintained well in both tests, but forces on the right lower leg were just high enough to indicate the possibility of injuries in the test conducted by Hyundai/Kia. In the test conducted by the Institute (pictured), injury risk to both legs and feet was low.
Technical measurements for this test
Measures of occupant compartment intrusion on passenger side
Test ID | VTP1704 | CEP1713 |
---|---|---|
Lower occupant compartment | ||
Lower hinge pillar max (cm) | 9 | 9 |
Footrest (cm) | 11 | 10 |
Right toepan (cm) | 8 | 7 |
Center toepan (cm) | 5 | 4 |
Rocker panel lateral average (cm) | 7 | 4 |
Upper occupant compartment | ||
Center dash (cm) | 4 | 4 |
Upper hinge pillar max (cm) | 8 | 7 |
Upper dash (cm) | 7 | 7 |
Right lower dash (cm) | 7 | 7 |
Passenger injury measures
Test ID | VTP1704 | CEP1713 |
---|---|---|
Head | ||
HIC-15 | 270 | 380 |
Peak gs at hard contact | no contact | 103 |
Neck | ||
Tension (kN) | 1.4 | 1.4 |
Extension bending moment (Nm) | 9 | 16 |
Maximum Nij | 0.26 | 0.28 |
Chest maximum compression (mm) | 24 | 21 |
Femur (kN) | ||
Left | 0.7 | 0.2 |
Right | 2.7 | 1.1 |
Knee displacement (mm) | ||
Left | 3 | 1 |
Right | 4 | 3 |
Knee-thigh-hip injury risk (%) | ||
Left | ||
Right | ||
Maximum tibia index | ||
Left | 0.35 | 0.39 |
Right | 0.33 | 0.62 |
Tibia axial force (kN) | ||
Left | 1.3 | 1.9 |
Right | 1.2 | 4.2 |
Foot acceleration (g) | ||
Left | 57 | 60 |
Right | 43 | 53 |
Driver injury measures
Test ID | VTP1704 | CEP1713 |
---|---|---|
Head | ||
HIC-15 | 289 | 239 |
Peak gs at hard contact | no contact | no contact |
Neck | ||
Tension (kN) | 1.2 | 1.3 |
Extension bending moment (Nm) | 23 | 13 |
Maximum Nij | 0.23 | 0.23 |
Chest maximum compression (mm) | 31 | 36 |
Femur (kN) | ||
Left | 0.2 | 0.2 |
Right | 0.3 | 0.2 |
Knee displacement (mm) | ||
Left | ||
Right | ||
Knee-thigh-hip injury risk (%) | ||
Left | ||
Right | ||
Maximum tibia index | ||
Left | 0.24 | 0.32 |
Right | 0.32 | 0.24 |
Tibia axial force (kN) | ||
Left | 0.2 | 0.5 |
Right | 1.0 | 0.9 |
Foot acceleration (g) | ||
Left | 43 | 39 |
Right | 44 | 80 |
Small overlap front: driver-side
Rating applies to 2015-19 models
Tested vehicle: 2015 Kia Soul wagon
The Kia Soul was redesigned for the 2014 model year. Beginning with 2015 models, the front-end and occupant compartment structure was strengthened to improve occupant protection in small overlap frontal crashes.
Action shot taken during the driver-side small overlap frontal crash test.
The dummy’s position in relation to the door frame, steering wheel, and instrument panel after the crash test indicates that the driver’s survival space was maintained reasonably well.
The frontal and side curtain airbags worked well together to keep the head from coming close to any stiff structure or outside objects that could cause injury.
The driver’s space was maintained reasonably well, and risk of injuries to the dummy’s legs and feet was low.
Measures of occupant compartment intrusion on driver side
Test ID | CEN1434 |
---|---|
Lower occupant compartment | |
Lower hinge pillar max (cm) | 8 |
Footrest (cm) | 7 |
Left toepan (cm) | 3 |
Brake pedal (cm) | 2 |
Parking brake (cm) | |
Rocker panel lateral average (cm) | 5 |
Upper occupant compartment | |
Steering column | 1 |
Upper hinge pillar max (cm) | 9 |
Upper dash (cm) | 9 |
Lower instrument panel (cm) | 8 |
Driver injury measures
Test ID | CEN1434 |
---|---|
Head | |
HIC-15 | 374 |
Peak gs at hard contact | no contact |
Neck | |
Tension (kN) | 2.1 |
Extension bending moment (Nm) | 9 |
Maximum Nij | 0.39 |
Chest maximum compression (mm) | 29 |
Femur (kN) | |
Left | 5.4 |
Right | 0.0 |
Knee displacement (mm) | |
Left | 3 |
Right | |
Knee-thigh-hip injury risk (%) | |
Left | 4 |
Right | |
Maximum tibia index | |
Left | 0.41 |
Right | 0.56 |
Tibia axial force (kN) | |
Left | 1.7 |
Right | 1.0 |
Foot acceleration (g) | |
Left | 98 |
Right | 75 |
Kia Soul и Kia Forte повышают рейтинги безопасности
После мрачных результатов краш- тестов от Страхового Института Дорожной Безопасности (IIHS ), Kia пересмотрело модели Kia Soul и Kia Forte 2015 года для повышения производительности при испытании теста малого перекрытия. Kia Soul теперь квалифицируется как Pick IIHS Top Safety благодаря своей улучшенной производительности, хотя 2015 Forte еще не дотягивает до этой награды.
Kia Soul был ранее по рейтингу » Плохо » в тесте малого перекрытия, но изменения в модели 2015 придаст автомобилю в этом тесте оценку до «хорошего» рейтинге. Это означает, что 2015 Kia Soul теперь квалифицируется как Pick Top Safety, как он оценивается «хорошо» в других умеренных испытаний перекрытия спереди, боковые удары, переворот на крышу, и подголовников. Kia Soul не имеет технологии предупреждения фронтального столкновения, а это означает, что она не имеет права на Top Safety Pick премии IIHS.
Kia сделали аналогичные усовершенствования в 2015 Kia Forte компактный седан, но изменения не оказали большого влияния на результаты краш-тестов. Эти же улучшения недавно помогли Kia Forte улучшить свой ??рейтинг безопасности NHTSA из четырех звезд до пяти, но в более сложных тестах IIHS. В результатах теста малого перекрытия, модернизация принесла рейтинг Forte от “Плохой”, до “Среднего. » Чтобы оценить, как Pick Top Safety, транспортные средства должны получить статус «Хороший» по всем другим тестам и по крайней мере «Приемлемый» в тесте малого перекрытия.
Headlights
Ratings are given for 2 different headlight variations available on this vehicle.
Trim level(s)
-
+ trim equipped with Primo Lit package
-
! trim equipped with Technology package
Low-beam headlight type | HID projector |
---|---|
High-beam headlight type | HID projector |
Curve-adaptive? | No |
High-beam assist? | No |
Overall rating | G |
Distance at which headlights provide at least 5 lux illumination: |
car-simplercar-simplercar-simplercar-simplercar-simpler0 ft100 ft200 ft300 ft400 ft500 ft600 ftLow beamsOptimal low-beamilluminationHigh beamsOptimal high-beamillumination
Low beams On the straightaway, visibility was good on both sides of the road. On curves, visibility was good in all 4 tests.
The low beams never exceeded glare limits.
High beams On the straightaway, visibility was good on the right side of the road and fair on the left side. On curves, visibility was good on the gradual left and gradual right curves and fair on the sharp right and sharp left curves.
Technical measurements for this test
Trim level(s) |
|
---|---|
Low-beam headlight type | HID projector |
High-beam headlight type | HID projector |
Curve-adaptive? | No |
High-beam assist? | No |
Overall ratingApplies to 2017-19 models | G |
LOW BEAMS | Average minimum useful illumination distance (5 lux) | Amount glare exceeded threshold |
---|---|---|
Straightaway right edge | 115.9 m | None |
Straightaway left edge | 71.0 m | None |
250m radius right curve, right edge | 76.2 m | None |
250m radius left curve, left edge | 73.2 m | None |
150m radius right curve, right edge | 60.9 m | None |
150m radius left curve, left edge | 60.1 m | None |
HIGH BEAMS | Average minimum useful illumination distance (5 lux) |
---|---|
Straightaway right edge | 148.1 m |
Straightaway left edge | 133.1 m |
250m radius right curve, right edge | 76.7 m |
250m radius left curve, left edge | 77.0 m |
150m radius right curve, right edge | 62.0 m |
150m radius left curve, left edge | 60.9 m |
Trim level(s)
- Base trim
- + trim
- ! trim
Low-beam headlight type | Halogen reflector |
---|---|
High-beam headlight type | Halogen reflector |
Curve-adaptive? | No |
High-beam assist? | No |
Overall rating | P |
Distance at which headlights provide at least 5 lux illumination: |
car-simplercar-simplercar-simplercar-simplercar-simpler0 ft100 ft200 ft300 ft400 ft500 ft600 ftLow beamsOptimal low-beamilluminationHigh beamsOptimal high-beamillumination
Low beams On the straightaway, visibility was fair on both sides of the road. On curves, visibility was inadequate in all 4 tests.
The low beams never exceeded glare limits.
High beams On the straightaway, visibility was fair on the right side of the road and inadequate on the left side. On curves, visibility was inadequate in all 4 tests.
Technical measurements for this test
Trim level(s) |
|
---|---|
Low-beam headlight type | Halogen reflector |
High-beam headlight type | Halogen reflector |
Curve-adaptive? | No |
High-beam assist? | No |
Overall ratingApplies to 2017-19 models | P |
LOW BEAMS | Average minimum useful illumination distance (5 lux) | Amount glare exceeded threshold |
---|---|---|
Straightaway right edge | 78.0 m | None |
Straightaway left edge | 45.4 m | None |
250m radius right curve, right edge | 48.5 m | None |
250m radius left curve, left edge | 42.7 m | None |
150m radius right curve, right edge | 40.3 m | None |
150m radius left curve, left edge | 36.9 m | None |
HIGH BEAMS | Average minimum useful illumination distance (5 lux) |
---|---|
Straightaway right edge | 135.3 m |
Straightaway left edge | 62.9 m |
250m radius right curve, right edge | 55.2 m |
250m radius left curve, left edge | 49.1 m |
150m radius right curve, right edge | 43.8 m |
150m radius left curve, left edge | 40.5 m |
Small overlap front: driver-side
Rating applies to 2010-13 models
Tested vehicle: 2013 Kia Soul wagon
The Kia Soul was introduced in the 2010 model year. Information from Hyundai/Kia indicated the front structural modifications added beginning with 2012 models would have no effect on small overlap frontal test performance; therefore the ratings below apply to all 2010-13 Soul models.
Overall evaluation | P |
---|---|
Structure and safety cage | P |
Driver injury measures | |
Head/neck | G |
Chest | G |
Hip/thigh | G |
Lower leg/foot | M |
Driver restraints and dummy kinematics The dummy’s head barely contacted the frontal airbag before sliding off the left side as the steering column moved 14 cm to the right. The side curtain airbag did not deploy, leaving the dummy’s head vulnerable to contacts with side structure and outside objects, and the driver’s seat tipped forward and toward the B-pillar. | P |
Action shot taken during the small overlap frontal crash test.
The dummy’s position in relation to the door frame, steering wheel, and instrument panel after the crash test indicates that the driver’s survival space was not maintained well.
During the crash, the dummy’s head and torso barely contacted the airbag before sliding off to the left as the steering column moved to the right, and the driver’s seat pitched forward and tipped outward.
Door hinge pillar, driver footwell, and instrument panel intrusion was extensive and contributed to a significant risk of injury to the lower left leg.
Technical measurements for this test
Measures of occupant compartment intrusion on driver side
Test ID | CEN1317 |
---|---|
Lower occupant compartment | |
Lower hinge pillar max (cm) | 29 |
Footrest (cm) | 17 |
Left toepan (cm) | 11 |
Brake pedal (cm) | 3 |
Parking brake (cm) | |
Rocker panel lateral average (cm) | 17 |
Upper occupant compartment | |
Steering column | 15 |
Upper hinge pillar max (cm) | 23 |
Upper dash (cm) | 23 |
Lower instrument panel (cm) | 22 |
Driver injury measures
Test ID | CEN1317 |
---|---|
Head | |
HIC-15 | 83 |
Peak gs at hard contact | no contact |
Neck | |
Tension (kN) | 1.3 |
Extension bending moment (Nm) | 13 |
Maximum Nij | 0.26 |
Chest maximum compression (mm) | 24 |
Femur (kN) | |
Left | 4.5 |
Right | 0.4 |
Knee displacement (mm) | |
Left | 11 |
Right | 1 |
Knee-thigh-hip injury risk (%) | |
Left | 2 |
Right | |
Maximum tibia index | |
Left | 1.03 |
Right | 0.80 |
Tibia axial force (kN) | |
Left | 3.3 |
Right | 0.4 |
Foot acceleration (g) | |
Left | 81 |
Right | 55 |
Цены на все автомобили KIA
MohaveВ продаже | от 5 829 900 руб. |
Kia EV6Архив | нет данных о цене |
SeltosВ продаже | от 1 959 900 руб. |
SorentoВ продаже | от 3 789 900 руб. |
SportageВ продаже | от 2 849 900 руб. |
Kia EV6Новинка | появится позже |
TellurideНовинка | появится позже |
XCeedНовинка | от 2 634 900 руб. |
MohaveАрхив | от 5 829 900 руб. |
Rio XАрхив | от 1 574 900 руб. |
SeltosАрхив | от 1 959 900 руб. |
SorentoАрхив | от 3 789 900 руб. |
Sorento PrimeАрхив | от 2 124 900 руб. |
SoulАрхив | от 1 829 900 руб. |
SportageАрхив | от 2 849 900 руб. |
TellurideАрхив | нет данных о цене |
XCeedАрхив | от 2 634 900 руб. |
Cerato KOUPАрхив | от 829 900 руб. |
StingerВ продаже | от 4 039 900 руб. |
StingerАрхив | от 4 039 900 руб. |
CarnivalВ продаже | от 4 144 900 руб. |
CarnivalАрхив | от 4 144 900 руб. |
CeratoВ продаже | от 2 054 900 руб. |
K5В продаже | от 2 734 900 руб. |
K9В продаже | от 7 374 900 руб. |
K900В продаже | от 5 164 900 руб. |
RioВ продаже | от 1 434 900 руб. |
CeratoАрхив | от 2 054 900 руб. |
Cerato ClassicАрхив | от 1 034 900 руб. |
K5Архив | от 2 734 900 руб. |
K9Архив | от 7 374 900 руб. |
K900Архив | от 5 164 900 руб. |
OptimaАрхив | от 1 564 900 руб. |
QuorisАрхив | от 2 894 900 руб. |
RioАрхив | от 1 434 900 руб. |
Ceed SWВ продаже | от 2 314 900 руб. |
ProCeedНовинка | от 1 869 900 руб. |
Ceed SWАрхив | от 2 314 900 руб. |
ProCeedАрхив | от 1 869 900 руб. |
CeedВ продаже | от 2 244 900 руб. |
PicantoВ продаже | от 1 334 900 руб. |
Rio XВ продаже | от 1 574 900 руб. |
SoulНовинка | от 1 829 900 руб. |
CeedАрхив | от 2 244 900 руб. |
ceed GTАрхив | от 1 324 900 руб. |
PicantoАрхив | от 1 334 900 руб. |
Picanto 3 двериАрхив | от 489 900 руб. |
pro ceedАрхив | от 959 900 руб. |
pro ceed GTАрхив | от 1 234 900 руб. |
Rio ХэтчбекАрхив | от 680 900 руб. |
VengaАрхив | от 844 900 руб. |
Front crash prevention: vehicle-to-vehicle
Ratings are given for 2 different trim variations available on this vehicle.
Optional Forward Collision Avoidance-Assist with Pedestrian Detection
Optional — standard on Turbo trim
Overall evaluation
Applies to 2020-22 models
Superior
Superior
with optional equipment
- This system meets the requirements for forward collision warning.
- In the 12 mph IIHS test, this vehicle avoided a collision.
- In the 25 mph IIHS test, this vehicle avoided a collision.
Overall evaluation
Applies to 2020-22 models
Superior
Superior
with optional equipment
- This system meets the requirements for forward collision warning.
- In the 12 mph IIHS test, this vehicle avoided a collision.
- In the 25 mph IIHS test, this vehicle avoided a collision.
Kia Sorento в тестах Euro NCAP: серьёзные проблемы на «встречке» и хорошая электроника
Euro NCAP проверил безопасность семи автомобильных новинок по усложнённой в этом году методике. В группу подопытных попал в том числе очень востребованный в России кроссовер Kia Sorento четвёртого поколения, которому мы решили посвятить отдельную заметку.
Новый Kia Sorento поступил в продажу в октябре, но рыночный дебют в России омрачили выявленные проблемы у дизельных модификаций. Что до дебюта в Euro NCAP, то он в целом «корейцу» удался, эксперты присудили ему максимальные 5 звёзд итогового рейтинга. Однако самый сложный тест, имитирующий выезд на встречную полосу и столкновение с другим автомобилем (подробно с обновлённой методикой испытаний Euro NCAP можно ознакомиться здесь) дался Sorento тяжело.
На груди и правом бедре манекена-водителя датчики зафиксировали высокий (коричневый цвет) уровень нагрузок, грозящий тяжёлыми травмами, которые могут оказаться несовместимыми с жизнью. Госпитализация при таких нагрузках практически неизбежна. В этом же тесте эксперты отметили высокий риск получения травм ног передних седоков из-за контактов с твёрдой приборной панелью. Большая масса Sorento (1847 кг) — это дополнительный риск для пассажиров встречного авто (имитирующая его тележка со сминаемым барьером имеет массу 1400 кг), за что «корейцу» тоже снизили оценку. Наконец, на шее манекена, имитирующего 10-летнего ребёнка на заднем сиденье, зафиксирован пограничный оранжевый уровень нагрузок — риск получения травм в этой чувствительной зоне довольно серьёзный.
Но с остальными испытаниями Sorento справился вполне достойно. Оба боковых теста не выявили опасных нагрузок, а центральная подушка безопасности, которую к сожалению не включили в российские комплектации Sorento, надёжно защищает передних седоков от столкновения друг с другом и травмирующих изгибов тела при отскоке.
Зато комплекс электронных ассистентов водителя Drive Wise у нас такой же, как и в Европе, пусть и только в максимальной комплектации Premium+. У этого комплекса, по сути, только один недостаток: система автоматического аварийного торможения (у Kia она обозначается аббревиатурой FCA) не распознаёт пешеходов при движении задним ходом — такой функционал просто не предусмотрен, а потому и не проводился соответствующий проверочный тест. Все остальные тесты на активную безопасность Sorento прошёл хорошо, что и стало главным вкладом в его 5-звёздный рейтинг — эксперты Euro NCAP настаивают на том, что аварию лучше предотвратить, чем бороться с её последствиями, а потому неудача на встречном краш-тесте не повлияла на итоговую оценку. Если бы Euro NCAP взял на тест Sorento в базовой российской комплектации, итоговая оценка была бы совсем другой…
«Опасность грозит левой ступне». Краш-тест KIA Soul и KIA Soul EV
Опубликованы результаты краш-тестов Euro NCAP Kia Soul в двух принципиально разных вариантах – c двигателем внутреннего сгорания (в тестах участвовал дизельный автомобиль) и с электрическим мотором, отмеченный приставкой EV к имени.
Геометрия салона Kia Soul с ДВС прилично сохранилась при фронтальном ударе, и информация, считанная с датчиков манекенов, показала хорошую защищенность коленей и бедер водителя и пассажира. Однако после осмотра разбитого автомобиля эксперты обнаружили, что передний подрамник сдвинулся назад – это чревато травмами нижней части ног водителя, кроме того, повреждения могут возникнуть при контакте с рулевой колонкой и приборной панелью. Опасность грозит левой ступне и правой ноге водителя ниже колена, а также левому бедру пассажира. Защищенность этих зон отмечена оценкой — marginal, соответствующей нижнему допустимому уровню. Soul прекрасно выдержал тест на боковой удар, имитирующий столкновение с другим автомобилем, а вот при ударе о столб подвела боковая подушка безопасности – защита грудной клетки водителя оказалась слабой (оценка weak).
На автомобилях ранних серий (с VIN-кодом до KNAJP816LF7778250) устанавливались эйрбеги немного отличные от тех, что использует производитель в настоящий момент как по конструкции, так и по алгоритму работы. Более поздние подушки защищают торс водителя лучше. Kia уже предлагает владельцам автомобилей со «старыми» подушками, заменить эйрбеги на новые, а Euro NCAP со своей стороны, призывает в целях безопасности не игнорировать это предложение. Подголовники передних сидений защищают от хлыстовых травм шеи хорошо, а задних – на троечку (marginal). К недостаткам автомобиля эксперты также отнесли отсутствие систем экстренного автономного торможения и слежения за разметкой.
Kia Soul EV, весящий на 127 кг больше своего дизельного «собрата», по результатам фронтального удара показал себя лучше, по крайней мере, ни одна часть «тела» манекенов водителя и пассажира не оказалась в оранжевой зоне, соответствующей минимально допустимому уровню защищенности. При ударе о столб та же беда, что и у «обычного» Soul – водителю грозят травмы ребер. И в комплекте отвечающего за безопасность оборудования те же «пробелы», что и у «чадящего» Soul.
Side: original test
Rating applies to 2020-23 models
Tested vehicle: 2020 Kia Soul LX wagon
The Kia Soul was redesigned for the 2020 model year. Side ratings are assigned by the Institute based on a test conducted by Hyundai/Kia as part of .
Overall evaluation | G |
---|---|
Structure and safety cage | G |
Driver injury measures | |
Head/neck | G |
Torso | G |
Pelvis/leg | A |
Driver head protection | G |
Rear passenger injury measures | |
Head/neck | G |
Torso | G |
Pelvis/leg | G |
Rear passenger head protection | G |
Technical measurements for this test
Measures of occupant compartment intrusion on driver side
Test ID | VTS1914 |
---|---|
B-pillar to longitudinal centerline of driver’s seat (cm) | -21.5 |
Negative numbers indicate the amount by which the crush stopped short of the seat centerline. |
Driver injury measures
Test ID | VTS1914 |
---|---|
Head HIC-15 | 161 |
Neck | |
Tension (kN) | 1.2 |
Compression (kN) | 0.5 |
Shoulder | |
Lateral deflection (mm) | 28 |
Lateral force (kN) | 1.2 |
Torso | |
Maximum deflection (mm) | 33 |
Average deflection (mm) | 31 |
Maximum deflection rate (m/s) | 4.15 |
Maximum viscous criterion (m/s) | 0.68 |
Pelvis | |
Iliac force (kN) | 2.8 |
Acetabulum force (kN) | 2.5 |
Combined force (kN) | 5.2 |
Left femur | |
L-M force (kN) | 0.7 |
L-M moment (Nm) | 148 |
A-P moment (Nm) | 23 |
Passenger injury measures
Test ID | VTS1914 |
---|---|
Head HIC-15 | 195 |
Neck | |
Tension (kN) | 0.2 |
Compression (kN) | 1.0 |
Shoulder | |
Lateral deflection (mm) | 50 |
Lateral force (kN) | 1.4 |
Torso | |
Maximum deflection (mm) | 34 |
Average deflection (mm) | 27 |
Maximum deflection rate (m/s) | 4.69 |
Maximum viscous criterion (m/s) | 0.63 |
Pelvis | |
Iliac force (kN) | 0.2 |
Acetabulum force (kN) | 1.9 |
Combined force (kN) | 1.9 |
Left femur | |
L-M force (kN) | 0.8 |
L-M moment (Nm) | 113 |
A-P moment (Nm) | 80 |