Исторический шедевр: 1973 Chevrolet Vega Hatchback — мощность и элегантность в одном. Раскройте свои возможности за рулем легендарного автомобиля, который был создан для тех, кто ищет незабываемые впечатления.
Chevrolet Vega Hatchback 1973 года — это истинный символ эпохи, когда автомобильная индустрия переживала настоящую революцию. Этот модельный год был особенно знаменателен для американского производителя, так как Vega была представлена в качестве его первого компактного автомобиля.
Очарование этого автомобиля проявляется в его хищном и привлекательном облике. Гладкие, скругленные формы кузова плавно переходят в динамичные линии, создавая внешний вид, который непременно привлечет взгляды и подарит эстетическое удовольствие. Великолепное сочетание хромированных элементов и ярких красок придают Шевроле Веге Хэтчбеку особый шарм и уникальность.
В салоне этого автомобиля царит комфорт и роскошь. Приятная на ощупь и изысканная обивка сидений, стильная и функциональная панель приборов и просторный салон создают атмосферу уюта и расслабленности. Каждая деталь в салоне продумана до мелочей, чтобы предложить водителю и пассажирам сверх комфортное и приятное путешествие.
Но Вега Хэтчбек — это не только о впечатляющем стиле и комфорте, это также и о динамике и мощности. Двигатель Chevrolet Vega обладал выдающейся производительностью и реактивной мощностью, позволявшей водителю ощутить настоящее удовольствие от вождения. Он обеспечивал непревзойденную управляемость и плавность движения, делая каждую поездку незабываемой.
Chevrolet Vega Hatchback — это автомобиль, который заслуживает самого высокого внимания. Он представляет историю и стиль, совершенство и инновации, свободу и уверенность. Скромность в размерах и одновременно величие в дизайне, эта машина стала легендой своего времени и продолжает восхищать и вдохновлять по сей день.
Chevrolet Vega Hatchback ближайшие конкуренты
Chevrolet Vega Hatchback — автомобиль, наполненный духом свободы и американской энергии, который олицетворяет безграничные возможности автомобильной индустрии. Встречайте его поистине достойных противников!
Первым конкурентом, способным составить серьезную конкуренцию Chevrolet Vega Hatchback, является Ford Pinto
Безусловно, Pinto привлекает внимание своим утонченным дизайном и надежностью, но не мог подойти к свободолюбивым и авангардным чертам Vega. Vega притягивает своей грациозной внешностью и современными технологиями, устанавливая новые стандарты в области дизайна и инженерии
Другим значительным конкурентом является AMC Gremlin. Гремлин пытается помешать Vega в категории компактных хэтчбеков, но не может сравниться с его эффективностью и комфортом. Vega, снабженный новейшими системами безопасности и просторным интерьером, создает непревзойденный уровень комфорта для своих пассажиров, делая его безусловным лидером.
Среди других возможных конкурентов можно назвать Toyota Corolla и Volkswagen Beetle, но они также отстают перед Vega в категории дизайна и инноваций. Vega поднимает планку выше, предлагая не только превосходную производительность и экономию топлива, но и непревзойденную внешность и продуманное управление.
Chevrolet Vega Hatchback демонстрирует, что он не зря является символом американского автопрома и продолжает впечатлять своей исключительностью и непревзойденным качеством, став уникальной альтернативой ближайшим конкурентам на рынке автомобилей.
Chevrolet : Other Hatchback 2-Door 1973 chevrolet vega 8 second racecar
$24,000
Fulton, Illinois
Year
1973
Make
Chevrolet
Model
Vega
Category
—
Mileage
—
Posted Over 1 Month
This is a 73 Vega racecar that has run 8’s in the quarter mile. It was professionally built and NHRA certified to 8.50. It was last run 2 weeks ago at 108 humidity index and ran 9.34 @ 144…it has run as quick as 8.50 @ 160..You can see this pass on Youtube by using key words…blown vega vs blown mopar pass…Car runs strait. Here is a list of the parts this car has:355 sbc Dart little m block Eagle crank Oliver 6.00 billet rods Wiseco 8.5 comp pistons Solid roller cam Dart pro 1 Aluminum heads 2.08 1.6 valves T&D shaft rocker system BDS 8-71 Air loc Stage 2 blower 7% overdrive 20lbs of boost 8mm drive polished kit Hilborn 4 hole injector and belt driven pump just flowed and gone through at Fuel Injection Enterprises Powerglide with 1.76 gear with brake Continental 5000 stall converter Fab 9 inch rearend unsure of gear ratio All lights and turning signals work Fire suppression system Stef’s oil pan CSI water pump Holley black electric pump feeding the fuel tank in front Fibrerglass doors and rear hatch, side lexan pops out but not on the rear hatch of course The last time it was parked, it had a small oil spot under the motor and the only wet spot I could find was the rear intake manifold gasket nothing else was evident, just thought someone should know. everyone is more than welcome to inspect or hear it run anytime during the auction This car is beautiful, and has very tasteful ghost flames and skull graphics on it. It is a head turner wherever it goes. Ladder bar car is easy to adjust..hooks hard and goes strait. The cost to build this car was over twice the asking price, all parts used to build this car are the best of the best…..but my friend has purchased a new car and needs room. I am selling this car for him, and I will answer all questions. A 1″ thick folder will be included with the car, it has tech. info, receipts, and data, including time slips from runs. If you are looking for a FAST car…here’s your chance to get one, ready to race. Car is located in Illinois…..150 miles west of Chicago. We require a $500.00 deposit immediately by Paypal, and payment in full within 5 days of purchase…buy cash, cert. check, or bank transfer before pick-up or shipping. We will be happy to work with your shipper to get this car to you. Thanks! Rich 815-441-0349
Chevrolet : Other Liftback 1976 chevrolet vega liftback rare original race muscle project antique barn pro
$10,000
Manchester, New Hampshire
Year
1976
Make
Chevrolet
Model
VEGA
Category
—
Mileage
89000
Posted Over 1 Month
1976 CHEVROLET VEGA! VIN #1V77B6U191662 ALL ORIGINAL 4 CYLINDER 4-SPEED MANUAL 1976 CHEVY VEGA, RUNS AND DRIVES LIKE NEW! Air Conditioning, Tan Bucket Seats w/Chrome 4-Speed Shifter! New Interior! Original Wheels w/Ceneter caps & Trim Rings! This 1976 VEGA is All Original & Rust Free!!! Power steering, Power Brakes, Body is FLAWLESS! All original panels! New Orange Fire-mist Paint is stunning and laser straight!!!. This 1976 Chevrolet Vega is a 9 out of 10, 10 being excellent. Floors & floor supports are 100% rust free! Interior is in NEW condition. Door panels are original and are showing no of shrinking, carpet has been replaced and is like new, Radio does not work. Heater,Air Conditioniing, lights, wipers are all in working order. This is a sound reliable Chevrolet Vega, Collectable Classic Car that is becoming harder & harder to find. No Disappointments here! If you are looking for that Super Clean Chevrolet Vega with a Laser Straight Body, Mirror Finish Orange Paint. This is the Vega you have been waiting for! Asking $10,000 Offers Considered. Our vehicles for sale or auction offer our customers the best in pre-owned cars. You can buy with confidence and SAVE $ $ $ ! & TAKE ME HOME. We at Ron’s Toy Shop Inc. work very hard to accurately describe our vehicles through text descriptions and elaborate photos. You are bidding on a pre-owned vehicle! Any used vehicle can have normal wear and blemishes. Before placing a bid please read the descriptions thoroughly and view all pictures. We are happy to help you! For more information please call 603-731-3155 This vehicle is offered as is as shown, with all defects known and unknown. We ask that you please come and inspect this vehicle prior to placing a bid or offer. Shipping is not included, We can assist your shipper as needed. Vehicle Is Located at: Ron’s Toy Shop Inc. 235 Elm St. Manchester, NH 03101 www.ronstoyshop.com Thanks for Looking!
Примечания
- 1971-1977 Chevrolet Vega brochures — engine hp/torque specifications
- 1977 Vega brochure
Автомобили Chevrolet, подразделения General Motors для американского рынка, 1950–1970-е годы — далее » | ||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Класс | 1950-е | 1960-е | 1970-е | |||||||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Субкомпактные (Subcompact) | Vega | |||||||||||||||||||||||||
Monza | ||||||||||||||||||||||||||
Chevette | ||||||||||||||||||||||||||
Компактные (Compact) | Corvair | Corvair | ||||||||||||||||||||||||
Chevy II / Nova | Nova | Nova | Nova | |||||||||||||||||||||||
Среднеразмерные (Mid-size) | Chevelle / Malibu | Chevelle / Malibu | Malibu | |||||||||||||||||||||||
Monte Carlo | Monte Carlo | Monte Carlo | ||||||||||||||||||||||||
Полноразмерные (Full-size) | Fleetline | Delray | ||||||||||||||||||||||||
Styleline | Biscayne / Brookwood | |||||||||||||||||||||||||
Deluxe | Bel Air | Bel Air | Bel Air | Bel Air | Bel Air | |||||||||||||||||||||
Beauville | Impala | Impala | Impala | Impala | Impala | |||||||||||||||||||||
Nomad | Nomad | Caprice | Caprice | Caprice | ||||||||||||||||||||||
Спортивные (Sports) | Camaro | Camaro | ||||||||||||||||||||||||
Corvette | Corvette | Corvette |
Chevrolet : Other Vega 1974 tube chassis chevrolet vega
$17,500
Columbus, Georgia
Year
1974
Make
Chevrolet
Model
—
Category
—
Mileage
—
Posted Over 1 Month
This 1974 Chevrolet Vega is total precision, the car started off as very solid running driving stock vega. Before the overhaul took place, after complete disassembly, the entire shell was professionally soda blasted inside and out and immediately treated with rust prevention epoxy primer/sealer making it a 100% rust free car, the vehicle includes a full welded sheet metal interior, Full tube chassis, Adjustable front and rear coil over suspension. Restored inside and out. Street legal. Includes all receipts and documentation for parts (around $18,500) this does not include any labor hours (body, paint, or fabrication) nor paint and body materials. The car is currently at a very good start/stopping point meaning the build can continue in any direction…Street, Strip, Pro-Touring, Resto-mod, what ever your taste may be.• Color matched Blueprint 383 Stroker Motor w/ 292 Cam• Color matched 700R4 Transmission• Grade 8 hardware throughout • 10 point roll cage • PPG Global Paint (straight red)• Shaved Marker Lamps, Cowl Panel, and Key Holes• Narrowed 12 Bolt Rear End w/ Clear Diff Cover• 4 Link Rear Suspension w/ Panhard Bar• QA1 Coil Overs• Moser Alloy Axels w/ C-clip Eliminators• Chris Alston Complete Tube Chassis • Auburn Gear Positrac and gears• Lizard Skin Liner (bottom and interior)• All New Glass• Chris Alston Mustang II Tubular Control Arms & Hardware• Rack & Pinion Steering • 5 Star 15″ Wheels (10″ rear, 4″ front)• All New Custom Factory Leather InteriorNeeds. . .• Hood• Wiring• Driveshaft• Brake system• Pedals• Headliner • Steering wheel• Lights • Shifter• Carburetor• Distributor • Weatherstrips• Headers• Radiator • Stall• Fuel tank & lines For questions call or text Blake @ 706-392-7217
Производство
Всего в 1971-77 модельных годах было выпущено 1 966 157 автомобилей, включая 3 508 с тюнингом от Cosworth. Пик производства пришёлся на период после начала бензинового кризиса 1973 года. В наиболее успешные годы в день собиралось около 2,5 тысяч «Вег». С 1973-74 года к производству машины подключился второй завод — Sainte-Thérèse Assembly в канадском Квебеке.
Модельный год | Купе | Хетчбэк | Каммбэк | Фургон | Cosworth | Итого |
---|---|---|---|---|---|---|
1971 | 58,800 | 168,300 | 42,800 | 7,800 | — | 277,700 |
1972 | 55,800 | 262,700 | 72,000 | 4,114 | — | 394,592 |
1973 | ? | ? | ? | ? | — | 395,792 |
1974 | 63,591 | 271,682 | 113,326 | 4,287 | — | 452,886 |
1975 | 35,143 | 112,912 | 56,133 | 1,525 | 2,061 | 206,239 |
1976 | 27,619 | 77,409 | 46,114 | — | 1,446 | 160,523 |
1977 | 12,365 | 37,395 | 25,181 | — | — | 78,402 |
1,966,157 |
Устройство
Характеристики двигателя
/как заявлено производителем/
Год | Стандартный вариант | Пакеты опций L-11 и GT / Z29 /двухкамерный карбюратор/ | Пакет опций ZO9 /тюнинг от Cosworth/ |
---|---|---|---|
1971 | 90 л.с. при 4400 об./мин
136 футо-фунтов при 2400 об./мин |
110 л.с. при 4800 об./мин
138 футо-фунтов при 3200 об./мин |
|
1972 | 80 л.с. при 4400 об./мин
121 футо-фунтов при 2400 об./мин |
90 л.с. при 4800 об./мин
121 футо-фунтов при 2800 об./мин |
|
1973 | 72 л.с. при 4400 об./мин
100 футо-фунтов при 2000 об./мин |
85 л.с. при 4800 об./мин
115 футо-фунтов при 2400 об./мин |
|
1974 | 75 л.с. при 4400 об./мин
115 футо-фунтов при 2400 об./мин |
85 л.с. при 4400 об./мин
122 футо-фунтов при 2400 об./мин |
|
1975 | 78 л.с. при 4200 об./мин
120 футо-фунтов при 2000 об./мин |
87 л.с. при 4400 об./мин
122 футо-фунтов при 2800 об./мин |
110 л.с. при 5600 об./мин
107 футо-фунтов при 4800 об./мин |
1976 | 70 л.с. при 4200 об./мин
120 футо-фунтов при 2000 об./мин |
84 л.с. при 4400 об./мин
122 футо-фунтов при 2800 об./мин |
110 л.с. при 5600 об./мин
107 футо-фунтов при 4800 об./мин |
1977 | 84 л.с. при 4400 об./мин
122 футо-фунтов при 2800 об./мин |
примечание: после 1972 года приведены значения мощности в SAE Net hp, до — в bhp; двигатель L-11 стал стандартным в 1977 году.
Model history
In September 1970 Chevrolet unveiled the rear-wheel drive Vega as the first small car for the brand.
The Vega was aimed at clients of the European and Japanese import cars and joined Ford Pinto and AMC Gremlin compared to.
The outstanding feature of the Vega was the 2.3 -liter, four-cylinder engine of modern design with aluminum crankcase, overhead cam, but initially ran very rough and relatively much consumed.
Were offered a two-door notchback coupe, three-door hatchback coupe with a large hatchback and a three-door station wagon.
In 1973 the performance of the base engine of 81 kW to 73 hp PS/60 was reduced (54 kW), also a twin carburettor version of the engine was added to the program, which made 86 hp ( 63 kW).
For model year 1974, the car got a revised grille and much more robust, the most recent applicable U.S. regulations appropriate bumpers.
In 1975, the performance of the engines it rose slightly, to 79/88 PS ( 58/65 kW ) for the year on 71/85 PS (52 /62 5 kW) to fall.
1975/76 was offered in addition, after a long development period of 1971 announced Cosworth Vega, a sports version of the fastback coupe with the constructed at Cosworth in England 16 -valve, two-liter, the (82 kW) made 112 hp.
The sales of this variant was probably mainly due to the comparatively high price of $ 6,066, twice that of a base -Vega, very slowly;
only 3507 units were built.
Furthermore, there were 1970 to 1975 under the name Vega Panel Van vans a variant of the station wagon without rear side windows.
From this variation, about 22,000 units were produced.
Was innovative at the Vega that he was designed to be transported vertically to the front of the vehicle down.
This could be shipped per area on the trains more vehicles.
For example, had the battery filler caps on the back to avoid leakage during transit.
In addition, changes to the engine (special oil baffles ) and the tank (with the tank vent ) were designed.
This option was » Vert -A -Pac » built at the suitable vehicles by the plant.
Although in-tank fuel pumps were already used in some Cadillac and Buick models, the vehicles of the H- Platform ( Vega and Monza ) were the first large-scale volume models from GM, which used such petrol pumps.
Today, the standard for all cars with fuel injection standard.
In 1977, the production of the Vega to a total of 1,955,769 copies has been set.
The station wagon was incorporated into that of the technically closely related to the Chevrolet Vega Monza program.